Znowelizowana ustawa AML - obowiązki podmiotów prowadzących działalność gospodarczą a ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy

Cena:
520.00 PLN (netto)
Kod: 0717/2022ON
On-line / Stacjonarne, od: 24 lutego 2023 do: 24 lutego 2023
Poziom: Ogólny

Celem szkolenia Znowelizowana ustawa AML - obowiązki podmiotów prowadzących działalność gospodarczą a ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy jest diagnoza obowiązków przedsiębiorstwa z punktu widzenia instytucji obowiązanej w znowelizowanej ustawie AML z 30 marca 2021 roku.
Najważniejsze zmiany wprowadzone Nowelizacją dotyczą m.in.: rozszerzenia zakresu przedmiotowego ustawy, rozszerzenia katalogu instytucji obowiązanych, rozszerzenia przypadków obowiązkowego stosowania środków bezpieczeństwa finansowego przez instytucji obowiązane, rozszerzenia przypadków obowiązkowego stosowania przez instytucje obowiązane wzmożonych środków bezpieczeństwa finansowego, rozszerzenia czynów, za które instytucjom obowiązanym mogą być wymierzone kary administracyjne.
W wyniku szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę w postaci identyfikacji ryzyk w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Uczestnik nabędzie wiedzę temat na temat procedur AML i rejestracji zgłoszeń przez GIIF.
Efektem usługi będzie nabycie umiejętności identyfikacji instytucji obowiązanej i tworzenia analizy ryzyka według nowych przepisów. Zostaną zdefiniowane luki kompetencyjne uczestników w odniesieniu do stanu pożądanego. Określone zostaną obszary w jakich pracownicy przedsiębiorstwa mają konieczność dokonywania weryfikacji transakcji z punktu widzenia przepisów AML.

  • Zmieniony katalog  instytucji obowiązanych. Kto jest wpisany w instytucje obowiązane według nowelizacji ?
  • Nowe definicje w katalogu (np. transakcja okazjonalna, waluta wirtualna).
  • Nowa obowiązkowa  procedura wewnętrznego zgłaszania naruszeń .
  • Jak powinno wyglądać zgłoszenie zmian do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR)? Kogo dotyczy wg nowej ustawy zgłoszenie?
  • Nowa obowiązkowa procedura zarządzania ryzykiem  przy stosowaniu  środków  bezpieczeństwa finansowego
  • Weryfikacja tożsamości klienta i beneficjenta rzeczywistego i innych nowych podmiotów (np. osoba upoważniona) wraz z rejestrem i dokumentowaniem rozbieżności
  • Środki bezpieczeństwa finansowego i ich stosowanie
  • Weryfikacja tożsamości a RODO
  • Gromadzenie i przekazywanie informacji do GIIF w tym o przyjętej wpłacie lub wypłacie środków pieniężnych powyżej 15 000 Euro
  • Transakcja podejrzana a przestępstwo z art.art.299 lub 165a kk
  • Dokumentacja źródłowa niezbędna dla podmiotu.
  • Nacisk na czynności przed podpisaniem umowy.
  • Szkolenia, kontrola i kary.
  • Rola i zadania Generalnego Inspektora Informacji Finansowej:
    • zasady informowania Generalnego Inspektora o transakcjach podejrzanych,
    • zasady postępowania instytucji obowiązanej w przypadku żądania wstrzymania realizacji transakcji przez Generalnego Inspektora lub Prokuraturę.

Szkolenia otwarte

Marcin Sadkowski

tel: 690 017 860
e-mail: m.sadkowski@pcdk.pl

Szkolenia zamknięte

Michał Siwiński

tel: 690 017 583
e-mail: m.siwinski@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia dofinansowane są z BUR i KFS
Masz pytania o dofinansowanie?

Tel: 22 299 23 23

Masz problem z zapisem, pobierz:

Znowelizowana ustawa AML - obowiązki podmiotów prowadzących działalność gospodarczą a ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym