MS Excel – przygotowanie, import, analiza i prezentacja danych biznesowych, automatyzacja pracy

Cena:
950.00 PLN (netto)
Kod: 0655/2022ON
On-line, od: 23 stycznia 2023 do: 24 stycznia 2023
Poziom: Ogólny

Excel import, analiza i dynamiczna prezentacja danych, automatyzacja pracy przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela.
Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych oraz wiedzą związaną
z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi: Importować i analizować obszerne informacje z własnego systemu informatycznego; Budować zaawansowane raporty oparte o obróbkę dużej ilości danych; Tworzyć złożone formuły obliczeniowe, optymalnie stosować nazwy; Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności; Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych; Pracować z dodatkami Excela; Wykorzystać moduł MS Visual Basic dla usprawniania oraz automatyzacji uciążliwej , powtarzalnej pracy; Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy; Skutecznie prezentować informację biznesową narzędziami Excela.
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są
w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.

  • Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w służbach finansowych i analitycznych firmy
  • Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
  • Optymalne prezentowanie danych na arkuszu
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych – klarowne demonstrowanie danych
  • Tworzenie i modyfikowanie zaawansowanych tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, prezentowanie danych w postaci procentowej różnic, narastająco; itp., formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  • Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
  • Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów – optymalny dobór wykresu do „charakteru” danych biznesowych (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych)
  • Excel Visual Basic kiedyś i dziś – historia rozwoju modułu, wersje, różnice i cechy wspólne
  • Wykorzystanie modułu Visual Basic do optymalizacji pracy
  • Narzędzia z paska Visual Basic
  • Główne elementy okna edytora VBA
  • Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
  • Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania, nagrywanie makra
  • Lokalizacja i dostępność makra
  • Edycja zarejestrowanego makra, testowanie
  • Dzielenie długich makr, odpowiednie planowanie nagrywania, tak aby uzyskać poprawne zachowanie makra przy jego odtwarzaniu
  • Wykonywanie, przerywanie i śledzenie wykonania programu
  • Uruchamianie makra z Excela – przyciski, paski narzędzi, klawisze skrótów
  • Praca z oknem instrukcji bezpośrednich, oknem zmiennych i innymi narzędziami
  • Sterowanie przebiegiem programu
  • Wstawianie modułów i tworzenie własnych funkcji
  • Tworzenie, zapisywanie i wykorzystywanie dodatków Excela
  • Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu, budowanie formularzy UserForm.

Szkolenia otwarte

Marcin Sadkowski

tel: 690 017 860
e-mail: m.sadkowski@pcdk.pl

Szkolenia zamknięte

Michał Siwiński

tel: 690 017 583
e-mail: m.siwinski@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia dofinansowane są z BUR i KFS
Masz pytania o dofinansowanie?

Tel: 22 299 23 23

Masz problem z zapisem, pobierz:

MS Excel – przygotowanie, import, analiza i prezentacja danych biznesowych, automatyzacja pracy

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym