Excel w finansach dla zaawansowanych

Cena:
820.00 PLN (netto)
Kod: 0866/2021ON
On-line, od: 22 listopada 2021 do: 23 listopada 2021
Poziom: Ogólny

Excel w finansach – dla zaawansowanych przeznaczony jest dla finansistów, księgowych, analityków, pracujących w działach controllingu,
i innych osób z działów finansowych intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, znających i pracujących na co dzień z programem MS Excel.
Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu finansów i zarządzania firmą oraz wiedzą związaną z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi: Analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego; Budować zaawansowane raporty finansowe; Tworzyć złożone formuły obliczeniowe; Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności; Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych; Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy; Będzie wiedział, kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera.
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są
w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.

  • Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w służbach finansowych firmy
  • Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym arkuszu, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
  • Wielokrotne zagnieżdżanie funkcji, formuły tablicowe, stałe liczbowe
  • Wykorzystanie funkcji Excela z kategorii: matematyczne, daty i czasu, wyszukiwania i adresu, baz danych, finansowych, logicznych, tekstowych, informacyjnych
  • Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
  • Inspekcja formuł, sprawdzanie błędów
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
  • Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver, prognozowanie
  • Przyspieszenie pracy dzięki szablonom Excela, szablony z makropoleceniami
  • Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
  • Rejestrowanie, uruchamianie i edycja makr
  • Wykorzystanie modułu Visual Basic - Narzędzia z paska
  • Główne elementy okna edytora VBA
  • Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
  • Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
  • Lokalizacja i dostępność makra
  • Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi ((wykonujące czynności w tych samych komórkach)
  • Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
  • Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
  • Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu, budowy własnych funkcji
  • Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
  • Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych),
  • Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy, podsumowania scenariuszy

Szkolenia otwarte

Marcin Sadkowski

tel: 690 017 860
e-mail: m.sadkowski@pcdk.pl

Szkolenia zamknięte

Michał Siwiński

tel: 690 017 583
e-mail: m.siwinski@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia dofinansowane są z BUR i KFS
Masz pytania o dofinansowanie?

Tel: 22 299 23 23

Masz problem z zapisem, pobierz:

Excel w finansach dla zaawansowanych

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym