I. Wprowadzenie
- Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
- Specyfika rynku pracy w sektorze
- Znaczenie polityki kadrowej
- Rola HR w budowaniu wartości przedsiębiorstwa finansowego.
- Kluczowe wyzwania HR: rekrutacja, retencja, rozwój pracowników.
II. Prawo pracy w praktyce: od nawiązania do rozwiązania stosunku pracy
- Kiedy zawieramy umowę o pracę a w jakich sytuacjach umowy cywilnoprawne?
- Nawiązanie stosunku pracy - procedura zatrudniania pracownika w praktyce - zasady tworzenia dokumentacji osobowej- teczka A.
- Praca zdalna - po nowemu - projektowane zmiany?
- Proces zatrudniania pracowników zgodnie z RODO.
- Stosunek pracy - najważniejsze regulacje dotyczące zasady zatrudniania pracownika i tworzenia dokumentacji pracowniczej – teczka B
- Uprawnienia rodzicielskie - nowe przepisy wynikające z wdrożenia dyrektywy work life balance
- Obowiązki pracodawcy i pracownika
- powierzenie pracownikowi innej pracy niż umówiona
- polecenie służbowe, kiedy pracownik może odmówić jego wykonania?
- zakaz konkurencji – w jakich okolicznościach?
- Plan urlopowy
- urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy.
- przesunięcie z urlopu
- odwołanie z urlopu
- czy pracodawca może odmówić urlopu na żądanie?
- dokumentacja urlopowa
- Czas pracy- w stronę elastycznej organizacji czasu pracy:
- systemy czasu pracy
- normy czasu pracy,
- wymiar czasu pracy,
- pora nocna,
- okresy rozliczeniowe,
- nadgodziny,
- dyżury,
- grafiki,
- kontrola pracowników pracujących zdalnie
- dokumentacja czasu pracy w praktyce
- praca, dyżur na zwolnieniu lekarskim
- co kryje się pod pojęciem “ elastyczna organizacja czasu pracy”
- Polityka wynagrodzeń
- Zasady ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników
- Czy klauzule poufności wynagrodzeń są dopuszczalne?
- Kierunki zmian - przejrzystość wynagrodzenia – nowa dyrektywa UE
- Benefity pracownicze
- Rozwój zawodowy i szkolenia pracowników
- Planowanie ścieżek kariery i rozwój talentów.
- Programy szkoleniowe dla pracowników – wewnętrzne i zewnętrzne.
III. Systemy mentoringu i coachingu.
- Zarządzanie wydajnością pracowników i ocenianie pracowników
- Ustanie stosunku pracy
- - jak skutecznie rozwiązać umowę o pracę
- - prawa pracownika i pracodawcy
- - świadectwo pracy
- Procedura nakładania kar na pracownika.
- Zasady tworzenia i funkcjonowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
- Praca zdalna od 7 IV 2023– czy wprowadziłeś ja po nowemu?
- definicja pracy zdalnej
- zasady powierzania pracownikowi pracy w formie zdalnej
- zasady BHP w pracy zdalnej
- przepisy o ochronie danych osobowych a praca zdalna
- zwrot kosztów ponoszonych przez pracownika w związku z pracą zdalną
- procedury pracy zdalnej
- okazjonalna praca zdalna do 24 dni w roku
- kontrola pracy zdalnej
- Zasady kontroli trzeźwości pracowników
- kontrola prewencyjna
- grupy pracowników objęte nowymi przepisami
- sposób realizacji kontroli oraz metody kontroli- układ zbiorowy, regulamin pracy, obwieszczenie
- czas przechowania w aktach osobowych informacji o przeprowadzony badaniu trzeźwości
- zasady dopuszczania osób posiadających pisemne upoważnienie do zebranych danych
- instytucje państwowe, które pracodawca czy pracownik może zaangażować w proces badania
- okoliczności, w których pracodawca może rozszerzyć badania o kontrolę środków działających podobnie do alkoholu.
IV. Kierunki zmian w Prawa Pracy i ich wpływ na organizację zatrudniania
V. Zadania pracodawcy w obliczu zmian w prawie pracy
V. Jak skutecznie przeciwdziałać zjawiskom mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy.
- Sytuacje szczególne: mobbing a dyskryminacja - na czym polega różnica?
- Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
- przykłady sytuacji
- kto może być sprawcą?
- wzorzec “ofiary rozsądnej”
- co nie jest mobbingiem?
- do czego ma prawo pracownik?
- Zjawisko dyskryminacji- określenie kluczowych elementów:
- obszary w jakich występuje dyskryminacja
- czym jest równe traktowanie w organizacji
- dyskryminacja pośrednia i bezpośrednia
- do czego ma prawo pracownik w sytuacji dyskryminacji?
- Prawa pracownika - ochrona dóbr osobistych
- Zadania pracodawcy
- Konsekwencje dla zakładu pracy
- Dobre praktyki - na czym powinny polegać?
- Jak przeciwdziałać zjawiskom patologicznym w miejscu pracy: omówienie procedury antymobbingowej i antydyskryminacyjnej
VI. Najciekawsze orzecznictwo.
VII. Podsumowanie
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Sprawdź nasze dofinansowania
Masz problem z zapisem, pobierz:
Polityka kadrowa w firmie - czyli jak skutecznie zarządzać pracownikami zgodnie z obowiązującymi przepisami.