Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji - poziom średnio zaawansowany [112h]

Cena:
6999.00 PLN (netto)
Kod: 1794/2024/ON
On-line, od: 5 maja 2025 do: 4 lipca 2025

Poziom: Średniozaawansowany

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji – poziom średnio zaawansowany [112h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym produkcję. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie

  • 16 dni warsztatowych
  • 112h zegarowych
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych

Cena modułu: 1820 zł


Moduł I - Leadership w Produkcji - poziom specjalny – superwizja, coaching oraz najbardziej aktualne metody behawioralne z perspektywy NVC Marshala Bertrama Rosenberga – 3 dni.

Behawiorystyka:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. NVC w praktyce, czyli Nonviolent Communication, po polsku Porozumienie bez Przemocy (PBP), dr Marshala Bertrama Rosenberga:

  • Czym różnią się emocje od uczuć?, Jak rozróżnić uczucia prawdziwe od rzekomych?,
  • Jakie są podstawowe emocje?, Jakie są potrzeby każdego z nas?,
  • Jak sobie je uświadomić?, Jak tworzyć obserwacje a nie diagnozy?,
  • Jak artykułować konkretne oczekiwania?, I wiele więcej.

Poznaj naturalny, wspólny język, nas wszystkich ludzi na świecie.

UWAGA: przez 95% czasu szkolenia podejmujemy poniżej wymienione tematy przepracowując metodę NVC. Zawiera ona w sobie cały nasz język komunikacyjny oraz wszystkie behawioralne metody/narzędzia.

3. Model WWKD, 4 kroków przełamywania strachu przed zmianą.

4. Style odczuwania i uczenia się – test psychometryczny:

  • dotykowiec, wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk (uczynkowiec),
  • wnioski dla życia zawodowego i osobistego.

5. Model neurologiczny dr Roberta Dilts'a:

  • jak szkolić siebie i pracowników?
  • omówienie, przykłady, zastosowanie w praktyce.

6. Piramida uczenia się wg Bruce'a Hylanda:

  • warunki i kryteria przekazywania wiedzy,
  • jak dorośli rozumiejąc informacje?
  • co najlepiej dociera do naszych głów?
  • od czego zacząć wypracowywanie pożądanych zachowań?

Superwizja:

7. Delegowanie zadań wg Kennetha Blanchard'a:

  • co można delegować a czego nie?
  • sporządzanie listy zadań do delegowania,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie scen pod okiem prowadzącego: zlecanie trudnych zadań, trudne rozmowy, przełamywanie barier komunikacyjnych, rozmowy karzące, nagradzające, dyscyplinujące, konfliktowe, asertywne.

8. Checklista 116 kompetencji "miękkich" oraz tworzenie matrycy kompetencji pracowniczych:

  • co brać pod uwagę?
  • dyskusja,
  • wypracowanie w praktyce – warsztaty w zespołach.

9. Test – czy jestem dobrym liderem?:

  • dyskusja, wnioski, zadania do wykonania po szkoleniu aby stawać się lepszym liderem,
  • zalecenie dla uczestników – nad którym narzędziem każdy powinien więcej popracować.

10. Test psychometryczny określający poziom asertywności:

  • omówienie, wnioski, zalecenia.

11. Test psychometryczny Le Senne'a  i dr Hartmanna:

  • testy te stanowią świetne uzupełnienie testów z poprzednich szkoleń,
  • dyskusja, wybranie mocnych i słabych stron uczestników,
  • zalecenie do doskonalenia.

Coaching:

12. Okno Johari pokazujące otwartość na świat, otwartość w dialogu:

  • ocena elastyczności swojego umysłu,
  • jak rozwijać „głowę”?,
  • w którą stronę podążać?,
  • im większy strach tym większa nagroda?,
  • wnioski.

13. Metodyka Hoshin Kanri w zarządzaniu sobą:

  • osobista misja, wizja i strategia działania,
  • pytania o stan obecny i przyszły,
  • ćwiczenie – wehikuł czasu, czyli stan przyszły za 3 lata w życiu zawodowym, osobistym, finansowym i zdrowotnym,
  • siły napędzające i czynniki pomocne na co dzień.

14. Kaizen w życiu każdego z nas – jaki jest najmniejszy krok w pracy i w domu aby zacząć już dziś? – ćwiczenia poglądowe.

  • wypracowywanie „atomowych” nawyków poprzez Kaizen - idea małych kroków w praktyce życia codziennego.

15. Coaching pracownika w praktyce - checklista i pytania:

  • przepracowanie, wnioski, metodyka zastosowania na co dzień

Moduł II - Lider Produkcji SMED (Single Minutes Exchange of Die) – Skracanie Czasu Przezbrojeń Maszyn i Urządzeń dla ustawiaczy, pracowników  produkcyjnych – 2 dni.

1. Wprowadzenie do SMED.

2. Ogólne zasady metodyki SMED.

3. Etapy przygotowania operacji:

  • przestawienie zewnętrzne,
  • przestawienie wewnętrzne.

4. Fazy wdrożenia metodyki SMED:

  • Faza 1 - brak zróżnicowania między przezbrojeniem zewnętrznym a wewnętrznym,
  • Faza 2 - oddzielenie operacji wewnętrznych i zewnętrznych,
  • Faza 3 - konwersja przezbrojeń wewnętrznych na zewnętrzne,
  • Faza 4 - poprawa wszystkich elementarnych operacji.

5. Metodyka SMED - usprawnienie metod pracy.

6. Fundamentalne zasady SMED.

7. Druki i formularze w procesie SMED.

8. Analiza czynności w procesie SMED.

9. Symulacja procesu przestawienia - warsztat:

  • opracowanie kolejności operacji,
  • poszukiwanie prostszych narzędzi,
  • sposoby eliminacji regulacji.

10. Wprowadzenie do warsztatów.

11. Analiza operacji przezbrajania.

12. Identyfikacja operacji "zewnętrznych" i "wewnętrznych".

13. Plan wdrażania usprawnień.

 14. Gra symulacyjna SMED na przykładzie warsztatu samochodowego.

 15. Praktyczne przeprowadzenie analizy SMED na przykładzie filmu     trenera lub firmy klienta.

16. Standaryzacja przezbrojeń.

Warsztaty praktyczne


Moduł III - Lider Produkcji czyli budowanie wskaźników produkcyjnych oraz balansowanie linii, czynności i gniazd produkcyjnych za pomocą Yamazumi (chronometraż) – 3 dni.

Wstęp, organizacja szkolenia, mini-integracja, kontrakt międzyludzki.

  • KPI (ang. Key Performance Indicators) w produkcji: definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
  • Obliczanie mocy produkcyjnych (capacity), wyznaczanie cykli produktowych i maszynowych, 3 strategie dopasowywania mocy produkcyjnej do popytu.

1. Podstawy świata Lean Manufacturing:

  • marnotrawstwo a wartość dodana - stosowanie w praktyce
  • przykłady i rodzaje mudy, czyli marnotrawstwa
  • Takt a moce produkcyjne, warsztaty z obliczania taktu firmy Exclusive RTV.

2. Wprowadzenie do problemu balansowania linii montażowej - wstęp do szkolenia:

  • sformułowanie problemu oraz warunków ograniczających,
  • przedstawienie przykładów,
  • zmapowanie i zmierzenie sytuacji aktualnej,
  • określenie celów stawianych przed zbalansowaniem linii,
  • zbalansowanie przykładowych procesów produkcyjnych, montażowych,
  • Case Study, czyli studium przypadku firmy The Door - zbalansowanie procesów produkcyjnych w nowopowstałej organizacji wytwarzającej nowoczesne modele drzwi

3. Zarządzanie Procesem Wytwórczym:

  • szkolenia operatorów oraz matryca zastępowalności,
  • sposoby realnej oceny czasu trwania poszczególnych czynności na stanowiskach linii montażowej,
  • przygotowywanie instrukcji stanowiskowych.

4. Sposoby oceny i monitorowania zbalansowania linii produkcyjnych za pomocą wskaźników:

  • wyznaczanie: taktów, CTC - czasu cyklu najbardziej obciążonego stanowiska roboczego (bottle neck - wąskie gardło), CB - czasu bezczynności, LS - rzeczywistej liczby stanowisk, PCB - procentowego udziału czasu bezczynności, OE - opóźnienia efektywności, V/A - wartości dodanej czynności wytwórczych.
  • cyklu czynności (poszczególnych stanowisk i całej linii),
  • efektywności wykorzystania poszczególnych stanowisk i całej linii.

Moduł IV - Lider Produkcji czyli VSM - Mapowanie Strumienia Wartości Produkcyjnego – 3 dni.

1. Wprowadzenie:

  • Lean Manufacturing, podstawowe założenia,
  • charakterystyka MUDA, MURI, MURA
  • definicja strumienia wartości i wartości dodanej.

2. Value Stream Mapping - niezbędne informacje:

  • przykładowa mapa,
  • definicje, parametry i ikony wykorzystywane podczas budowania map,
  • etapy VSM: mapa stanu obecnego, przyszłego oraz strategia działania,
  • podział na strumienie wartości,
  • wybór rodziny produktów,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji w strumieniu.

3. Optymalizacja procesów symulowanej fabryki przy wykorzystaniu narzędzi Lean, m.in. projektowanie przepływu oraz organizacja stanowisk/gniazd wg Czasu Taktu (Taktu Klienta), One Piece Flow (przepływ jednej sztuki), system ssący, Kanban, C/T, C/Tp, C/Tm, T/T, L/T, C/O.

4. Zbudowanie mapy stanu przyszłego na przykładzie trenera. Podsumowanie korzyści, mierników finansowych i czasowych

5. Organizowanie grup i sesji Kaizen. Stworzenie strategii dojścia z mapy stanu obecnego do mapy stanu przyszłego dla przykładowej firmy podanej przez trenera.


Moduł V - Lider Produkcji czyli Zarządzanie projektami produkcyjnymi w praktyce – 3 dni.

Segment 1

  • Integracja zespołów, wstęp, definicja projektu a procesu
  • Metodyka zarządzania projektami: PRINCE 2, PMI, czy własna? Rozwiązanie problemów z wyborem właściwej metodyki Project Management
  • Planowanie projektów organizacyjnych
  • Kryteria wyboru projektów

Segment 2

  • Pojęcia: cele, zakres, budżet, harmonogram, ryzyko, udziałowcy i interesariusze projektu
  • Formułowanie Karty (Mapy) projektu obejmującej wymagania
    • Celu projektu zgodny z metodyką SMART
    • Zakresu projektu produkcyjnego
    • Harmonogramu projektu i niezbędnych zasobów – oczekiwanych i mierzalnych produktów projektu punktu widzenia uczestników projekt
    • Analizy ryzyka projektu według metodyki COSO 2004 i PDPC

Segment 3:

  • Role w zespole, identyfikacja kluczowych członków zespołu, kryteria doboru, rola lidera
    • Różnica między grupą a zespołem
    • Psychologia pracy zespołowej
    • Test Mereditha-Belbina - wnioski do doskonalenia

Segment 4:

  • Uczestnicy, w praktyce warsztatowej, planują projekt dla własnej organizacji:
    • Określają cele wytypowanego projektu, wskazują oczekiwane rezultaty i wymagane produkty projektu
    • Tworzą Kartę (Mapę) projektu w programie Xmind i wyciągają wynikające z niej wnioski
    • Wizualizują strukturę projektu wykorzystując do tego technikę mind mappingu

Segment 5:

  • Określenie niezbędnych zadań do wykonania i ułożenie z nich harmonogramu
  • Przyporządkowanie zasobów dla poszczególnych etapów projektu
  • Określenie kamieni milowych i metody oceny skuteczności realizacji projektu
  • Określenie ścieżki krytycznej projektu produkcyjnego

Segment 6:

  • Opracowanie budżetu projektu w PLN z uwzględnieniem jakości, ścieżki krytycznej, wszelkich kosztów - zasobów materialnych i wirtualnych, także maszynogodzin oraz roboczogodzin
  • Dokonanie analizy ryzyka projektu według metodyki COSO 2004 oraz diagramu Ishikawy, PDPC i załączenie do mapy projektu

Segment 7:

  • Określenie sposobu oceny skuteczności i efektywności realizowanych w firmie projektów

Segment 8:

  • Podsumowanie, rozdanie certyfikatów, wypełnienie ankiet
  • Przesłanie drogą mailową opracowanej mapy zarządzania projektami

Moduł VI - Lider Produkcji czyli Zarządzanie kosztami na produkcji – 2 dni.

1. Wstęp do Lean Manufacturing. Metody szczegółowego opisu procesu i identyfikacji źródeł kosztów.

2. Przygotowanie i przeprowadzenie wstępu do projektu redukcji kosztów:

  • analiza wyników i kosztów,
  • tworzenie skutecznych wskaźników, SMART.

3. Prawidłowe rozpoznawanie i zarządzanie ryzykiem projektu ograniczania kosztów.

4. Koszty utrzymania procesu produkcyjnego w ruchu, eliminacja strat niewykorzystanych roboczogodzin i zapasów.

5.Koszty złej jakości.

6. Metody eliminowania braków i marnotrawstwa.

7. Metody budowania budżetów:

  • rodzaje kosztów: koszty całkowite, stałe i zmienne
  • techniczne wyliczanie kosztów.

8. Inwestycje w dziale produkcji:

  • dokonywanie najlepszych decyzji inwestycyjnych,
  • budowanie zespołów eliminacji kosztów,
  • harmonogramowanie zadań.

9. Metody ciągłej poprawy kosztów w procesach.

10. Monitorowanie realizacji budżetów.

Termin i czas trwania

5 maja 2025: 09:00 - 16:00

6 maja 2025: 09:00 - 16:00

7 maja 2025: 09:00 - 16:00

2 lipca 2025: 09:00 - 16:00

3 lipca 2025: 09:00 - 16:00

4 lipca 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji - poziom średnio zaawansowany [112h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym