Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom zaawansowany [84h]

Cena:
6999,00 PLN (netto)
Kod: 1798/2024/ON
On-line, 28 kwietnia 2025 - 6 czerwca 2025
Poziom: Zaawansowany

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego – poziom zaawansowany [84h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym utrzymanie ruchu, infrastruktury i zarządzania czynnościami technicznymi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 12 dni warsztatowych
  • 84h zegarowe
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:

Cena modułu 1820 zł.


Moduł I - Lider - SMED (Single Minutes Exchange of Die) – Skracanie Czasu Przezbrojeń Maszyn i Urządzeń – 2 dni.

1. Wprowadzenie do SMED.

2. Ogólne zasady metodyki SMED.

3. Etapy przygotowania operacji:

  • przestawienie zewnętrzne,
  • przestawienie wewnętrzne.

4. Fazy wdrożenia metodyki SMED:

  • Faza 1 - brak zróżnicowania między przezbrojeniem zewnętrznym a wewnętrznym,
  • Faza 2 - oddzielenie operacji wewnętrznych i zewnętrznych,
  • Faza 3 - konwersja przezbrojeń wewnętrznych na zewnętrzne,
  • Faza 4 - poprawa wszystkich elementarnych operacji.

5. Metodyka SMED - usprawnienie metod pracy.

6. Fundamentalne zasady SMED.

7. Druki i formularze w procesie SMED.

8. Analiza czynności w procesie SMED.

9. Symulacja procesu przestawienia - warsztat:

  • opracowanie kolejności operacji,
  • poszukiwanie prostszych narzędzi,
  • sposoby eliminacji regulacji.

10. Wprowadzenie do warsztatów.

11. Analiza operacji przezbrajania.

12. Identyfikacja operacji "zewnętrznych" i "wewnętrznych".

13. Plan wdrażania usprawnień.

14. Gra symulacyjna SMED na przykładzie warsztatu samochodowego.

15. Praktyczne przeprowadzenie analizy SMED na przykładzie filmu     trenera lub firmy klienta.

16. Standaryzacja przezbrojeń.

  • Warsztaty praktyczne.

Moduł II - Lider - MFMEA – Analiza Przyczyn i Skutków Wad (Ryzyk, Awarii) z Maszynami (Machine Failure Mode and Effect Analysis) – edycja 2ga, czerwiec 2012, najnowsza – 3 dni.

1. Wprowadzenie do analizy ryzyka:

  • istota i cele prowadzenia analizy MFMEA,
  • korzyści z zastosowania MFMEA,
  • trudności z zastosowaniem MFMEA,
  • krytyczne czynniki rzutujące na efektywność i skuteczność MFMEA,
  • uczestnicy zostaną zapoznani z istotą oceny ryzyka. Będą rozumieli jego istotę i podstawowe założenia. Poznają ograniczenia i zalety MFMEA.

2. Zapewnienie i doskonalenie jakości a działania korygujące / zapobiegawcze, MFMEA jako narzędzie ciągłej poprawy jakości - PDCA.

3. Organizacja analizy MFMEA, niezbędne zasoby, rola zespołu.

4. MFMEA:

  • istota MFMEA procesu i produktu,
  • poszczególne etapy analizy,
  • omówienie przykładowych analiz,
  • różnice pomiędzy MFMEA, a FMEA procesu i produktu.

5. Przygotowanie danych wejściowych dla MFMEA - informacje nt. niezgodności, specyfikacje wyrobu i procesu, maszyny, urządzenia.

6. Projektowanie działań doskonalących, warianty działań (działania adresowane wadzie, awarii a działania adresowane przyczynie).

7. Narzędzia pomocnicze: burza mózgów, wykres Ishikawy, 5Why.

9. Dobór wskaźników: Z (Znaczenia - Szkodliwości - Severity), C (Częstości - Occurrence), W (Wykrywalności - Detection) wg wytycznych MFMEA 2nd Edition;interpretacja WPR - Wskaźnika Poziomu Ryzyka (Risk Priority Number).

10. Podstawowe problemy organizacji pracy zespołu MFMEA.

11. Opracowanie skali SOD typowej dla firmy i wskaźnika RPN.           

12. Koszty nie prowadzenia MFMEA.

13. Priorytet dla błędów o wysokich wagach.

14. Dokumentowanie realizacji działań.

15. Ocena skuteczności działań.

16. Case study – gotowe, wykonane MFMEA, na przykładzie trenera, rozdane i omówione.

17.  Opracowanie MFMEA maszyny, urządzenia na przykładach zaproponowanych przez uczestników pracujących w zespołach.

18.  Case study - przykładowy plan kontroli - omówienie.


Moduł III - Lider - zespołowe rozwiązywanie problemów w dziale Utrzymania Ruchu i Technicznym – 2 dni.

Wstęp – przedstawienie się, oczekiwań, obowiązujących zasad organizacyjnych.

1. Wprowadzenie w temat szkolenia:

  • zastosowanie PDCA, DMAIC,
  • zasada SMART przy ustalaniu celów.

Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje :

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

2. Wyodrębnienie i określenie "PROBLEMU":

  • przeszkody stawiane przed procesem rozwiązywania problemu/problemów,
  • ciąg procesu rozwiązywania "PROBLEMU" w tym:
    •  poszukiwanie przyczyn,
    • określenie celu,
    • analiza i wybór przyczyny,
    • działania korygujące,
    • standaryzacja.

3. Team Poka-Yoke - TPS - Zespół do spraw Problem Solving:

  • zagadnienia wstępne,
  • członkowie zespołu,
  • budowanie zespołu,
  • podział ról i odpowiedzialności,
  • zasady współpracy w zespole,
  • komunikacja w zespole.

4. Metodologia rozwiązywania problemów Poka-Yoke a metoda 8D:

  • co to jest metoda Poka-Yoke oraz 8D i kiedy je można stosować,
  • D0 - Przygotowanie do procesu Poka-Yoke,
  • D1 - Powołanie zespołu Poka-Yoke,
  • D2 - Opis problemu,
  • D3 - Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
  • D4 - Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
    • metoda Poka-Yoke oraz 5 WHY,
    • metoda 5W+1H,
    • wykres przyczynowo-skutkowy Ishikawy,
    • burza mózgów werbalna i niewerbalna,
    • diagram Pareto,
    • ABCD Suzuki,
  • D5 - Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
  • D6 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - PDCA,
  • D7 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,D8 - Podziękowania i uznania dla zespołu Poka-Yoke.

5. Warsztaty praktyczne.


Moduł IV - Lider - organizacja miejsca pracy fizycznego i wirtualnego w UR i działach technicznych. 6S w praktyce – 2 dni.

  • Wprowadzenie w temat szkolenia:
  • podstawy modelu 6S, definicje, terminy, założenia filozoficzne i organizacyjne,
    • 1S - sortowanie, separacja rzeczy niepotrzebnych, strategia czerwonych etykietek,
    • 2S - systematyka, oznaczenie rzeczy potrzebnych, definiowanie miejsca przeznaczenia rzeczy, eliminacja strat wynikających z działań nieproduktywnych,
    • 3S - sprzątanie, co, jak i kiedy należy sprzątać, powiązanie programu 6S z TPM, pracownik właścicielem maszyny, stanowiska pracy,
    • 4S - standaryzacja, (wizualizacja, postępów wdrożenia programu, ustalanie punktów kontrolnych tworzenie procedur),
    • 5S - samodoskonalenie, utrzymanie standardów, audyty, kontrola codzienna, zakres odpowiedzialności kierownictwa, mistrzów, team leaderów i pracowników,
    • 6S - safety, czyli bezpieczeństwo całej firmy w powiązaniu z klasycznym 5S, przy zaangażowaniu służb BHP, audit bezpieczeństwa w organizacji.
  • Praktyczne kroki implementacji 6S. Mamy 6S i co dalej? - wdrożenie 6S to niezbędny początek.
  • Podejście projektowe we wdrażaniu 6S (kluczowe elementy osiągnięcia sukcesu):
    • przeszkody stawiane przed procesem implementacji rozwiązań.
    • identyfikacja „ograniczeń” we wdrożeniu.

Moduł V - Lider - Strategia rozwoju efektywności poprzez Lean Management - podstawy, zastosowanie V/A (wartości dodanej), MUDA (marnotrawstwa) w praktyce, kompetencje twarde – 3 dni.

1. Wstęp, definicje: V/A, Muda (minimum 1 dzień szkoleniowy) – podstawa Lean, do zastosowania na codzień.

2. Pojęcia główne: 6S, TPM, SMED, Kaizen, Poka-Yoke.

3. Zarys i przykłady stosowania. Waste Walk, czyli Audit marnotrawstwa, ocena stanu firmy.

4. Wypisanie wszystkich problemów strategicznych przeszkadzających w codziennej pracy – marnotrawstwo, koszta.

5. Opracowanie rozwiązań znalezionych problemów:

  • wykorzystanie narzędzi kaizen rozwiązywania problemów
  • praca w zespołach aby dotrzeć do przyczyn źródłowych
  • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze
  • akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj
  • hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów
  • przypisanie skali ważności z perspektywy firmy i klienta dla znalezionych wyzwań

6. Przypisanie akcji kto do kiedy ma wdrożyć znalezione rozwiązania:

  • wypracowanie planu akcji
  • przypisanie terminów, dat zakończenia działań
  • rozliczanie z terminowości zadań

7. Podsumowanie szkolenia

Termin i czas trwania

28 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

29 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

30 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

7 maja 2025: 09:00 - 16:00

8 maja 2025: 09:00 - 16:00

9 maja 2025: 09:00 - 16:00

29 maja 2025: 09:00 - 16:00

30 maja 2025: 09:00 - 16:00

4 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

5 czerwca 2025: 01:00 - 01:00

5 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

6 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom zaawansowany [84h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*