Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom średnio zaawansowany [91h]

Cena:
6999.00 PLN (netto)
Kod: 1797/2024/ON
On-line, od: 7 maja 2025 do: 6 czerwca 2025

Poziom: Średniozaawansowany

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego – poziom średnio zaawansowany [91h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym utrzymanie ruchu, infrastruktury i zarządzania czynnościami technicznymi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 13 dni warsztatowych
  • 91h zegarowych
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:

Cene modułu: 1820 zł.


Moduł I - Leadership poziom specjalny – superwizja, coaching oraz najbardziej aktualne metody behawioralne z perspektywy NVC Marshala Bertrama Rosenberga – 3 dni.

Behawiorystyka:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. NVC w praktyce, czyli Nonviolent Communication, po polsku Porozumienie bez Przemocy (PBP), dr Marshala Bertrama Rosenberga:

  • Czym różnią się emocje od uczuć?, Jak rozróżnić uczucia prawdziwe od rzekomych?,
  • Jakie są podstawowe emocje?, Jakie są potrzeby każdego z nas?,
  • Jak sobie je uświadomić?, Jak tworzyć obserwacje a nie diagnozy?,
  • Jak artykułować konkretne oczekiwania?, I wiele więcej.

Poznaj naturalny, wspólny język, nas wszystkich ludzi na świecie.

UWAGA: przez 95% czasu szkolenia podejmujemy poniżej wymienione tematy przepracowując metodę NVC. Zawiera ona w sobie cały nasz język komunikacyjny oraz wszystkie behawioralne metody/narzędzia.

3. Model WWKD, 4 kroków przełamywania strachu przed zmianą.

4. Style odczuwania i uczenia się – test psychometryczny:

  • dotykowiec, wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk (uczynkowiec),
  • wnioski dla życia zawodowego i osobistego.

5. Model neurologiczny dr Roberta Dilts'a:

  • jak szkolić siebie i pracowników?
  • omówienie, przykłady, zastosowanie w praktyce.

6. Piramida uczenia się wg Bruce'a Hylanda:

  • warunki i kryteria przekazywania wiedzy,
  • jak dorośli rozumiejąc informacje?
  • co najlepiej dociera do naszych głów?
  • od czego zacząć wypracowywanie pożądanych zachowań?

7. Delegowanie zadań wg Kennetha Blanchard'a:

  • co można delegować a czego nie?
  • sporządzanie listy zadań do delegowania,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie scen pod okiem prowadzącego: zlecanie trudnych zadań, trudne rozmowy, przełamywanie barier komunikacyjnych, rozmowy karzące, nagradzające, dyscyplinujące, konfliktowe, asertywne.

8. Checklista 116 kompetencji "miękkich" oraz tworzenie matrycy kompetencji pracowniczych:

  • co brać pod uwagę?
  • dyskusja,
  • wypracowanie w praktyce – warsztaty w zespołach.

9. Test – czy jestem dobrym liderem?:

  • dyskusja, wnioski, zadania do wykonania po szkoleniu aby stawać się lepszym liderem,
  • zalecenie dla uczestników – nad którym narzędziem każdy powinien więcej popracować.

10. Test psychometryczny określający poziom asertywności:

  • omówienie, wnioski, zalecenia.

11. Test psychometryczny Le Senne'a  i dr Hartmanna:

  • testy te stanowią świetne uzupełnienie testów z poprzednich szkoleń,
  • dyskusja, wybranie mocnych i słabych stron uczestników,
  • zalecenie do doskonalenia.

12. Okno Johari pokazujące otwartość na świat, otwartość w dialogu:

  • ocena elastyczności swojego umysłu,
  • jak rozwijać „głowę”?,
  • w którą stronę podążać?,
  • im większy strach tym większa nagroda?,
  • wnioski.

13. Metodyka Hoshin Kanri w zarządzaniu sobą:

  • osobista misja, wizja i strategia działania,
  • pytania o stan obecny i przyszły,
  • ćwiczenie – wehikuł czasu, czyli stan przyszły za 3 lata w życiu zawodowym, osobistym, finansowym i zdrowotnym,
  • siły napędzające i czynniki pomocne na co dzień.

14. Kaizen w życiu każdego z nas – jaki jest najmniejszy krok w pracy i w domu aby zacząć już dziś? – ćwiczenia poglądowe.

  • wypracowywanie „atomowych” nawyków poprzez Kaizen - idea małych kroków w praktyce życia codziennego.

15. Coaching pracownika w praktyce - checklista i pytania:

  • przepracowanie, wnioski, metodyka zastosowania na co dzień.

Moduł II - Lider - Optymalizacja i mapowanie procesów w dziale utrzymania ruchu oraz technicznym – 3 dni.

1. Wprowadzenie

  • Lean Manufacturing, podstawowe założenia, charakterystyka koncepcji
  • Dlaczego zaczynamy od budowy mapy stanu obecnego utrzymania ruchu? - idea mapowania
  • Charakterystyka marnotrawstwa
  • Definicja wartości dodanej i procesu

2. Mapowanie procesów - niezbędne informacje:

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • mapa stanu obecnego, przyszłego i strategia działania + plan akcji,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

3. Część warsztatowa: 

  • ułożenie pytań auditowych do marnotrawstwa i pokazanie przykładów,
  • 8 kroków mapowania, na kroku 2-gim i 3-cim opracowanie czasów ogólnych maksymalnych, średnich oraz czasy V/A (Value Added),
  • na kroku 6-tym: rozwiązywanie problemów, wynikłych na kroku 5-tym mapowania,
  • diagnoza stanu istniejącego na podstawie procesu firmy, tworzenie mapy wspólnie z uczestnikami szkolenia,
  • charakterystyka kluczowych dostawców strumienia wartości,
  • charakterystyka kluczowych klientów lub grupy klientów strumienia wartości.

4. Analiza mapy stanu istniejącego, poszukiwanie możliwości zwiększenia efektywności strumienia wartości.

5. Część warsztatowa:

  • projektowanie wizji stanu przyszłego, budowa mapy wraz z uczestnikami na podstawie wypracowanych wcześniej rozwiązań.
  • budowa strategii logistycznej,
  • określenie zasad obsługi klientów, planowania, zaopatrywania, zarządzania zapasami i przepływem w procesie.

6. Część warsztatowa:

  • długoterminowy i krótkoterminowy plan doskonalenia i wdrożenia rozwiązań.

Moduł III - Lider - Zarządzanie projektami przemysłowymi, technicznymi – 3 dni.

Segment 1

  • Integracja zespołów, wstęp, definicja projektu a procesu
  • Metodyka zarządzania projektami: PRINCE 2, PMI, czy własna? Rozwiązanie problemów z wyborem właściwej metodyki Project Management
  • Planowanie projektów organizacyjnych
  • Kryteria wyboru projektów

Segment 2

  • Pojęcia: cele, zakres, budżet, harmonogram, ryzyko, udziałowcy i interesariusze projektu
  • Formułowanie Karty (Mapy) projektu obejmującej wymagania
    • Celu projektu zgodny z metodyką SMART
    • Zakresu projektu TPM
    • Harmonogramu projektu i niezbędnych zasobów – oczekiwanych i mierzalnych produktów projektu punktu widzenia uczestników projektu
    • Analizy ryzyka projektu według metodyki COSO 2004 i PDPC

Segment 3:

  • Role w zespole, identyfikacja kluczowych członków zespołu, kryteria doboru, rola lidera
    • Różnica między grupą a zespołem
    • Psychologia pracy zespołowej
    • Test Mereditha-Belbina - wnioski do doskonalenia

Segment 4:

  • Uczestnicy, w praktyce warsztatowej, planują projekt dla własnej organizacji:
    • Określają cele wytypowanego projektu, wskazują oczekiwane rezultaty i wymagane produkty projektu
    • Tworzą Kartę (Mapę) projektu w programie Xmind i wyciągają wynikające z niej wnioski
    • Wizualizują strukturę projektu wykorzystując do tego technikę mind mappingu

Segment 5:

  • Określenie niezbędnych zadań do wykonania i ułożenie z nich harmonogramu
  • Przyporządkowanie zasobów dla poszczególnych etapów projektu
  • Określenie kamieni milowych i metody oceny skuteczności realizacji projektu TPM
  • Określenie ścieżki krytycznej projektu TPM

Segment 6:

  • Opracowanie budżetu projektu TPM w PLN z uwzględnieniem jakości, ścieżki krytycznej, wszelkich kosztów - zasobów materialnych i wirtualnych, także maszynogodzin oraz roboczogodzin
  • Dokonanie analizy ryzyka projektu według metodyki COSO 2004 oraz diagramu Ishikawy, PDPC i załączenie do mapy projektu

Segment 7:

  • Określenie sposobu oceny skuteczności i efektywności realizowanych w firmie projektów TPM

Segment 8:

  • Podsumowanie, rozdanie certyfikatów, wypełnienie ankiet
  • Przesłanie drogą mailową opracowanej mapy zarządzania projektami

Moduł IV -  Lider - Budowanie wskaźników w dziale utrzymania ruchu i działach technicznych – KPI – 2 dni.

1. Wprowadzenie

Wskaźniki jakości procesu w TPM (definicja, wybór, przedstawianie wyników oraz znaczenie w poprawie eliminacji strat):

  • OEE (ang. Overall Equipment Effectiveness)
  • MTBF (ang. Mean Time Between Failures)
  • MTTR (ang. Mean Time To Repair)
  • MTTF (ang. Mean Time To Failure)
  • KPI (ang. Key Performance Indicator): definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
  • OCE (Overall Craft Effectiveness - Całkowita Efektywność Pacowników DUR) jako jedno z podstawowych narzędzi TPM sprawnego funkcjonowania WCM - World Class Manufacturing.
  • Metodologia obliczania wskaźnika OCE.
  • OCE, ocena SUR/DUR,
  • System dzielenia się informacją - raportowanie OCE.
  • Wizualizacja i stosowanie OCE jako podstawowe narzędzie Pracy Zespołowej na poziomie produkcji.
  • Rola OCE w funkcjonowaniu praktyki produkcyjnej Ukierunkowanego Doskonalenia (Focus Improvment).

2. Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje do zbudowania wskaźników:

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

3. Część warsztatowa:  

  • projektowanie wizji stanu obecnego i przyszłego wskaźników w firmie i dziale UR

4. Część warsztatowa:

  • długoterminowy i krótkoterminowy plan doskonalenia i wdrożenia rozwiązań.

5. Opracowanie bieżącej misji/polityki utrzymania ruchu na podstawie klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

6. Zaplanowanie terminowe wizji, czyli gdzie firma chce być

i czym się zajmować w przyszłości, łącznie z kluczowymi wskaźnikami rozwoju, według wymienionych kroków:

  • Ustanowienie ogólnej wizji i polityki całego utrzymania ruchu, ze względu na cele firmy.
  • Opracowana polityka zostaje przekazana na niższe szczeble zarządzania w celu zapoznania się i wypracowania własnej opinii. Proces ten nazywany jest "przerzucaniem piłki". "Piłka", czyli polityka firmy, przekazywana jest z działu do działu w celu jej przedyskutowania.
  • Podczas procesu "przerzucania piłki" ogólna polityka firmy przekładana jest na cele i polityki utrzymania ruchu.
  • Utrzymanie ruchu ustala cele i zadania do zrealizowania. Opracowane zostają także poszczególne działania i metody (mier¬niki) oceny realizacji tych działań.

7. Ustalenie i wybranie szczegółowej strategii oraz taktyk działania, aby dojść do wizji – łącznie z terminami i liderami działań.


Moduł V - Lider - Zarządzanie kosztami utrzymania ruchu – 2 dni.

1. Wstęp do Lean Manufacturing. Metody szczegółowego opisu procesu i identyfikacji źródeł kosztów.

2. Przygotowanie i przeprowadzenie wstępu do projektu redukcji kosztów:

  • analiza wyników i kosztów,
  • tworzenie skutecznych wskaźników, SMART.

3. Prawidłowe rozpoznawanie i zarządzanie ryzykiem projektu ograniczania kosztów.

4. Koszty utrzymania procesu w ruchu, eliminacja strat niewykorzystanych maszyn i zapasów.

5. Koszty złej jakości.

6. Metody eliminowania braków i marnotrawstwa.

7. Metody budowania budżetów:

  • rodzaje kosztów: koszty całkowite, stałe i zmienne
  • techniczne wyliczanie kosztów

8. Inwestycje w dziale UR:

  • dokonywanie najlepszych decyzji inwestycyjnych,
  • budowanie zespołów eliminacji kosztów,
  • harmonogramowanie zadań.

9. Metody ciągłej poprawy kosztów w procesach.

10. Monitorowanie realizacji budżetów.

Termin i czas trwania

7 maja 2025: 09:00 - 16:00

8 maja 2025: 09:00 - 16:00

9 maja 2025: 09:00 - 16:00

4 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

5 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

6 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom średnio zaawansowany [91h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*