Moduł 4/5: Leadership w Produkcji ZP4-P, czyli jak zarządzać Produkcją, poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom podstawowy – 3 dni.
Zarządzanie zespołem przez postawy:
1. Wstęp:
- przedstawienie się uczestników i prowadzącego – 1szy etap tworzenia zespołu,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy – praca na kontrakcie, wypracowanie oczekiwanych zachowań,
- ćwiczenie na testowanie zapałek, w zespołach, w celu pokazania jak trudna jest komunikacja i dlaczego od dziecka umiejąc mówić, słabo się porozumiewamy?
2. Analiza transakcyjna Erica Berne:
- 3 postawy towarzyszące nam na codzień: rodzic krytyczny oraz opiekuńczy, dziecko zbuntowane i przystosowane oraz twórcze, dorosły,
- ćwiczenia, dyskusja, rozpoznanie kim jestem tu i teraz oraz wykorzystanie po 1szym dniu szkolenia,
- budowa autorytetu.
3. Model Alberta Mehrabiana o mowie ciała w dysonansie emocjonalnym:
- komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
- kłamstwo (mit) na temat Mehrabiana – co naprawdę dał nam jego eksperyment?,
- dysonans emocjonalny w pigułce – jak szybko i łatwo rozpoznać w praktyce?
Zarządzanie zespołem przez kompetencje:
4. 5 etapów budowania zespołów – model Tuckman’a, 4 etapy budowania podczas zmiany:
- postawy szefa wobec zespołu - Koncepcja D. McGregora,
- style kierowania zespołem i grupą,
- etapy pracy zespołu,
- podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
- zalety i wady pracy zespołowej,
- warunki efektywności spotkań,
- ćwiczenia na pracę zespołową.
5. Test psychometryczny Mereditha-Belbina na role w zespole:
- typy i role ludzi w zespole,
- przedyskutowanie na przykładach uczestników,
- wykorzystanie narzędzia do motywacji, delegowania zadań, rozwoju pracowników.
Zarządzanie zespołem przez motywację:
6. Modele motywacyjne Herzberg'a , McClelland'a, Abrahama Maslova:
- motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (także odwrócony model Maslova),
- co działa na dany typ człowieka w określonym momencie życia?
- motywacja formalna, nieformalna, finansowa, pozafinansowa, wewnętrzna i zewnętrzna.
7. Przywództwo sytuacyjne Paula Hersey’a i Kennetha Blanchard’a:
- jak zarządzać każdą osobą, po rozpoznaniu, do której z 4 komórek przynależy?,
- dyskusja, ćwiczenia z „życia wzięte”, studia przypadku,
- przypadki szczególne i niestandardowe oraz „wędrówki” osób ocenianych, przez komórki matrycy.
8. Zachowanie asertywne i komunikat asertywny FUKO:
- komunikat "JA" – 3 etapy tworzenia,
- narzędzie skutecznej komunikacji interpersonalnej,
- sposoby przekazywania informacji zwrotnej,
- parafraza,
- konstruktywna krytyka,
- umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
- bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
- asertywne formułowanie zdań,
- rola komunikatu w relacjach "szef-podwładny" oraz „podwładny - szef", także „wczoraj kolega – dziś szef”,
- trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).
Termin i czas trwania
26 lutego 2025: 13:30 - 17:00
27 lutego 2025: 13:30 - 17:00
28 lutego 2025: 13:30 - 17:00
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Sprawdź nasze dofinansowania
Masz problem z zapisem, pobierz:
Leadership w Produkcji ZP4-P, czyli jak zarządzać Produkcją, poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom podstawowy
Zapisz się