Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.
Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom podstawowy [84h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym administrację i usługi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.
Informacje o kursie:
- 12 dni warsztatowych
- 84h zegarowe
- Ograniczona liczba miejsc
- Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
- Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.
Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:
Cena modułu: 1820 zł
1. Wstęp, definicje: V/A, Muda (minimum 1 dzień szkoleniowy) – podstawa Lean, do zastosowania na codzień.
2. Pojęcia główne: 6S, TPM, Kaizen, Poka-Yoke.
3. Zarys i przykłady stosowania. Waste Walk, czyli Audit marnotrawstwa, ocena stanu firmy.
4. Wypisanie wszystkich problemów strategicznych przeszkadzających w codziennej pracy – marnotrawstwo, koszta.
5. Opracowanie rozwiązań znalezionych problemów:
6. Przypisanie akcji kto do kiedy ma wdrożyć znalezione rozwiązania:
7. Podsumowanie szkolenia
Szkolenie oparte jest na trzy-rundowej grze symulacyjnej - fabryka ekspresowych pociągów. Po każdym bloku teoretycznym uczestnicy wykorzystują zdobytą wiedzę w symulowanej fabryce. Przedsiębiorstwo The Vagon światowej klasy producent taboru kolejowego z USA zamierza założyć w Polsce zakład produkcji pociągów. Firmie zależy na maksymalnej wydajności i efektywności polskiego oddziału, dlatego słysząc o warsztatach z 5S, postanowiła zlecić uczestnikom zadanie zaprojektowania najbardziej wydajnego systemu produkcyjnego w obszarze magazynu i hal montażowych.
Po rozpoczynającym bloku tematycznym zostanie przeprowadzona pierwsza runda gry symulacyjnej. Uczestnicy zostaną przydzieleni do stanowisk w nieznanej im fabryce ekspresowych pociągów. Każdy będzie miał możliwość odnalezienia się w zupełnie nowej dla siebie roli. Fabryka zatrudnia operatorów, magazynierów, kierownika, posiada swojego dostawcę i oczywiście klienta. Zaczynamy od tzw. green field, czyli punktu zero. Będzie to widoczne w wynikach czasowych, które przedstawiane są pod koniec każdej rundy. Celem jest jak najskuteczniejsze i najefektywniejsze wyprodukowanie taboru kolejowego, przy zadanej jakości.
Przed każdą rundą jest czas na sesję SWOT oraz Kaizen tzw. Kaizen Blitz, czyli warsztaty wdrażające strategię postępowania, na bazie zdobytej wiedzy. Czas pierwszej sesji jest zazwyczaj dłuższy niż kolejnych. Uczestnicy omawiają problemy, które zauważyli podczas rund i szukają sposobów na ich wyeliminowanie. Po ustaleniu planu działania nowe rozwiązania znajdują swoje zastosowanie w kolejnej rundzie symulowanej fabryki pociągów ekspresowych.
Na stanowiskach wdrażamy 5S, Visual management, budujemy layout'y i standardy oraz one-piece-flow.
Uczestnicy będą tak projektować fabrykę, żeby możliwa była praca na hali, zgodnie ze wszystkimi poznanymi standardami i narzędziami.
1. Wprowadzenie w temat szkolenia:
2. Praktyczne kroki implementacji 6S. Mamy 6S i co dalej? - wdrożenie 6S to niezbędny początek.
3. Podejście audytowe w obszarze 6S.
4. Podejście projektowe we wdrażaniu 6S (kluczowe elementy osiągnięcia sukcesu):
1. Wprowadzenie
2. Mapowanie procesów - niezbędne informacje:
3. Część warsztatowa:
4. Analiza mapy stanu istniejącego, poszukiwanie możliwości zwiększenia efektywności strumienia wartości.
5. Część warsztatowa:
6. Część warsztatowa:
1. Wstęp:
2. Analiza transakcyjna Erica Berne:
3. Model Alberta Mehrabiana o mowie ciała w dysonansie emocjonalnym:
4. 5 etapów budowania zespołów – model Tuckman’a, 4 etapy budowania podczas zmiany:
5. Test psychometryczny Mereditha-Belbina na role w zespole:
6. Modele motywacyjne Herzberg'a , McClelland'a, Abrahama Maslova:
7. Przywództwo sytuacyjne Paula Hersey’a i Kennetha Blanchard’a:
8. Zachowanie asertywne i komunikat asertywny FUKO:
15 stycznia 2025: 09:00 - 16:00
16 stycznia 2025: 09:00 - 16:00
17 stycznia 2025: 09:00 - 16:00
10 lutego 2025: 09:00 - 16:00
11 lutego 2025: 09:00 - 16:00
12 lutego 2025: 09:00 - 16:00
26 lutego 2025: 09:00 - 16:00
27 lutego 2025: 09:00 - 16:00
28 lutego 2025: 09:00 - 16:00
2 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00
3 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00
4 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00
tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Masz problem z zapisem, pobierz:
Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom podstawowy [84h]