Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji - poziom podstawowy [105h]

Cena:
6999.00 PLN (netto)
Kod: 1793/2024/ON
On-line, od: 8 stycznia 2025 do: 7 maja 2025

Poziom: Podstawowy

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji – poziom podstawowy [105h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym produkcję. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 15 dni warsztatowych
  • 105h zegarowych
  • Ograniczona liczba miejs
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:

Cena modułu: 1820 zł


Moduł I - Lider Produkcji - Strategia rozwoju efektywności produkcji poprzez Lean Management - podstawy, zastosowanie V/A (wartości dodanej), MUDA (marnotrawstwa) w praktyce, kompetencje twarde – 3 dni.

1. Wstęp, definicje: V/A, Muda (minimum 1 dzień szkoleniowy) – podstawa Lean, do zastosowania na codzień.

2. Pojęcia główne: 6S, TPM, SMED, Kaizen, Poka-Yoke.

3. Zarys i przykłady stosowania. Waste Walk, czyli Audit marnotrawstwa, ocena stanu firmy.

4. Wypisanie wszystkich problemów strategicznych przeszkadzających w codziennej pracy – marnotrawstwo, koszta.

5. Opracowanie rozwiązań znalezionych problemów:

  • wykorzystanie narzędzi kaizen rozwiązywania problemów
  • praca w zespołach aby dotrzeć do przyczyn źródłowych
  • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze
  • akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj
  • hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów
  • przypisanie skali ważności z perspektywy firmy i klienta dla znalezionych wyzwań

6. Przypisanie akcji kto do kiedy ma wdrożyć znalezione rozwiązania:

  • wypracowanie planu akcji
  • przypisanie terminów, dat zakończenia działań
  • rozliczanie z terminowości zadań

7. Podsumowanie szkolenia


Moduł II - Lider Produkcji w praktyce - organizacja miejsca pracy wirtualnego i fizycznego, na podstawie gry symulacyjnej fabryka ekspresowych pociągów – 3 dni.

Szkolenie oparte jest na trzy-rundowej grze symulacyjnej - fabryka ekspresowych pociągów. Po każdym bloku teoretycznym uczestnicy wykorzystują zdobytą wiedzę w symulowanej fabryce. Przedsiębiorstwo The Vagon światowej klasy producent taboru kolejowego z USA zamierza założyć w Polsce zakład produkcji pociągów. Firmie zależy na maksymalnej wydajności i efektywności polskiego oddziału, dlatego słysząc o warsztatach z 5S, postanowiła zlecić uczestnikom zadanie zaprojektowania najbardziej wydajnego systemu produkcyjnego w obszarze magazynu i hal montażowych.

Po rozpoczynającym bloku tematycznym zostanie przeprowadzona pierwsza runda gry symulacyjnej. Uczestnicy zostaną przydzieleni do stanowisk w nieznanej im fabryce ekspresowych pociągów. Każdy będzie miał możliwość odnalezienia się w zupełnie nowej dla siebie roli. Fabryka zatrudnia operatorów, magazynierów, kierownika, posiada swojego dostawcę i oczywiście klienta. Zaczynamy od tzw. green field, czyli punktu zero. Będzie to widoczne w wynikach czasowych, które przedstawiane są pod koniec każdej rundy. Celem jest jak najskuteczniejsze i najefektywniejsze wyprodukowanie taboru kolejowego, przy zadanej jakości.

Przed każdą rundą jest czas na sesję SWOT oraz Kaizen tzw. Kaizen Blitz, czyli warsztaty wdrażające strategię postępowania, na bazie zdobytej wiedzy. Czas pierwszej sesji jest zazwyczaj dłuższy niż kolejnych. Uczestnicy omawiają problemy, które zauważyli podczas rund i szukają sposobów na ich wyeliminowanie. Po ustaleniu planu działania nowe rozwiązania znajdują swoje zastosowanie w kolejnej rundzie symulowanej fabryki pociągów ekspresowych.

Na stanowiskach wdrażamy 5S, Visual management, budujemy layout'y i standardy oraz one-piece-flow.

Uczestnicy będą tak projektować fabrykę, żeby możliwa była praca na hali, zgodnie ze wszystkimi poznanymi standardami i narzędziami.

1. Wprowadzenie w temat szkolenia:

  • podstawy modelu 6S, definicje, terminy, założenia filozoficzne i organizacyjne,
  • 1S - sortowanie, separacja rzeczy niepotrzebnych, strategia czerwonych etykietek,
  • 2S - systematyka, oznaczenie rzeczy potrzebnych, definiowanie miejsca przeznaczenia rzeczy, eliminacja strat wynikających z działań nieproduktywnych,
  • 3S - sprzątanie, co, jak i kiedy należy sprzątać, pracownik właścicielem maszyny, stanowiska pracy,
  • 4S - standaryzacja, (wizualizacja, postępów wdrożenia programu, ustalanie punktów kontrolnych tworzenie procedur),
  • 5S - samodoskonalenie, utrzymanie standardów, audyty, kontrola codzienna, zakres odpowiedzialności kierownictwa, mistrzów, team leaderów i pracowników,
  • 6S - safety, czyli bezpieczeństwo całej firmy w powiązaniu z klasycznym 5S, przy zaangażowaniu służb BHP, audit bezpieczeństwa w organizacji,

2. Praktyczne kroki implementacji 6S. Mamy 6S i co dalej? - wdrożenie 6S to niezbędny początek.

3. Podejście audytowe w obszarze 6S.

4. Podejście projektowe we wdrażaniu 6S (kluczowe elementy osiągnięcia sukcesu):

  • przeszkody stawiane przed procesem implementacji rozwiązań.
  • identyfikacja „ograniczeń” we wdrożeniu:
    • poszukiwanie przyczyn,
    • określenie celu,
    • analiza i wybór przyczyny,
    • działania korygujące,
    • standaryzacja.

Moduł III - Lider Produkcji, czyli TPM z perspektywy osób operacyjnych oraz logistyka na produkcji: zarządzanie i uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych, surowców, zapasów międzyoperacyjnych – 3 dni.

Wstęp – przedstawienie się, oczekiwań, obowiązujących zasad organizacyjnych.

1. Wstęp do produktywności – efekt: wiedza praktyczna co ma robić, a czego nie robić produkcja a UR:

  • czym jest TPM? - historia zarządzania – efekt: wiedza na jakim etapie jest firma,
  • określenie strategii TPM dla firmy – efekt: odpowiedź na pytanie czy to się opłaca?,
  • rola produkcji w utrzymaniu maszyn w ruchu.

2. Wskaźniki efektywności TPM wydajności parku maszynowego OEE i która część OEE dotyczy produkcji - wydajność:

  • obliczanie współczynnika OEE dla wybranego urządzenia, parku maszynowego – efekt: zespół umie wdrożyć OEE lub jego część,
  • 6 Wielkich Strat Omówienie 6 rodzajów strat mających wpływ na mniejszą wydajność maszyn, najczęstszych przyczyn występowania oraz zalecanych środków zaradczych – ćwiczenie
  • efekt: zespół ma formularz i wie jak wykrywać straty TPM na produkcji oraz jak z nimi postępować.

3. Planned Maintenance:

  • rola koordynacji działań na linii Dział Utrzymania Ruchu - Dział Produkcji – efekt: rozgraniczenie i podział czynności między UR a produkcją,

4. ITD i OTIF oraz kwalifikowanie dostawców, pracowników przy zarządzaniu zapasami międzyoperacyjnymi, dostawami.

  • FIFO, LIFO, HIFO, FEFO, Kanban:
  • Metody pull w określaniu zapasów
    • Wprowadzenie do kanban
    • Obliczanie poziomów bezpieczeństwa, maksymalnego
    • Obliczenia liczby kart kanban dla części zakupowych
  • Mechanizm zarządzania zapasami międzyoperacyjnymi za pomocą kart Kanban
    • Definicja zapasów
    • Materiały eksploatacyjne czy części zamienne
  • Narzędzia analiz statystycznych
    • Znaczenie statystyki w zarządzaniu
    • Rodzaje analiz zapasów:
    • ABC, XYZ, HML, FSN, DTMR, VED, SDE
  • EOQ (Economic Order Quantity – Ekonomiczna Wielkość Zamówienia),
  • Rabaty ilościowe – czy zniżka od dostawcy jest opłacalna dla firmy?
  • ROP (Re-Order Point - Punkt Ponownego Zamawiania), czyli zarządzanie częściami zamiennymi w dziale utrzymania ruchu - przykłady, wzory, ćwiczenia i zadania do wykonania.

Moduł IV - Leadership w Produkcji, czyli jak zarządzać Produkcją, poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom podstawowy – 3 dni.

Zarządzanie zespołem przez postawy:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się uczestników i prowadzącego – 1szy etap tworzenia zespołu,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy – praca na kontrakcie, wypracowanie oczekiwanych zachowań,
  • ćwiczenie na testowanie zapałek, w zespołach, w celu pokazania jak trudna jest komunikacja i dlaczego od dziecka umiejąc mówić, słabo się porozumiewamy?

2. Analiza transakcyjna Erica Berne:

  • 3 postawy towarzyszące nam na codzień: rodzic krytyczny oraz opiekuńczy, dziecko zbuntowane i przystosowane oraz twórcze, dorosły,
  • ćwiczenia, dyskusja, rozpoznanie kim jestem tu i teraz oraz wykorzystanie po 1szym dniu szkolenia,
  • budowa autorytetu.

3. Model Alberta Mehrabiana o mowie ciała w dysonansie emocjonalnym:

  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
  • kłamstwo (mit) na temat Mehrabiana – co naprawdę dał nam jego eksperyment?,
  • dysonans emocjonalny w pigułce – jak szybko i łatwo rozpoznać w praktyce?

Zarządzanie zespołem przez kompetencje:

4. 5 etapów budowania zespołów – model Tuckman’a, 4 etapy budowania podczas zmiany:

  • postawy szefa wobec zespołu - Koncepcja D. McGregora,
  • style kierowania zespołem i grupą,
  • etapy pracy zespołu,
  • podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
  • zalety i wady pracy zespołowej,
  • warunki efektywności spotkań,
  • ćwiczenia na pracę zespołową.

5. Test psychometryczny Mereditha-Belbina na role w zespole:

  • typy i role ludzi w zespole,
  • przedyskutowanie na przykładach uczestników,
  • wykorzystanie narzędzia do motywacji, delegowania zadań, rozwoju pracowników.    

Zarządzanie zespołem przez motywację:

6. Modele motywacyjne Herzberg'a , McClelland'a, Abrahama Maslova:

  • motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (także odwrócony model Maslova),
  • co działa na dany typ człowieka w określonym momencie życia?
  • motywacja formalna, nieformalna, finansowa, pozafinansowa, wewnętrzna i zewnętrzna.

7. Przywództwo sytuacyjne Paula Hersey’a i Kennetha Blanchard’a:

  • jak zarządzać każdą osobą, po rozpoznaniu, do której z 4 komórek przynależy?,
  • dyskusja, ćwiczenia z „życia wzięte”, studia przypadku,
  • przypadki szczególne i niestandardowe oraz „wędrówki” osób ocenianych, przez komórki matrycy.

8. Zachowanie asertywne i komunikat asertywny FUKO:

  • komunikat "JA" – 3 etapy tworzenia,
  • narzędzie skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  • sposoby przekazywania informacji zwrotnej,
  • parafraza,
  • konstruktywna krytyka,
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
  • asertywne formułowanie zdań,
  • rola komunikatu w relacjach "szef-podwładny" oraz „podwładny - szef", także „wczoraj kolega – dziś szef”,
  • trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).

Moduł V - Leadership w Produkcji, czyli jak zarządzać Produkcją poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średniozaawansowany – 3 dni.

Zarządzanie zespołem przez autorytet:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. Właściwe skomunikowanie się z każdą osobą na świecie za pomocą modelu DISC (DISA) D3 [TEAMS (test psychometryczny Mereditha-Belbina), VALUES (praca na kontrakcie), BAI (motywacja, 6 sił napędowych)], Williama Moultona Marstona:

  • test psychometryczny, wykres radarowy,
  • narzędzia wspomagające,
  • ćwiczenia i studia przypadku,
  • dyskusja, przykłady z życia osobistego i zawodowego,
  • wykorzystanie w praktyce podczas obiadowej przerwy szkoleniowej i od razu po 1szym dniu szkoleniowym.

3. Model kwadratu komunikacyjnego według Friedemanna Schulza von Thuna:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • przećwiczenie 4 „uszu”, płaszczyzn komunikacyjnych – ucho apelu, ujawniania siebie, faktów i relacji,
  • jak na 4 sposoby można rozumieć jedno zdanie, sytuacje każdego dnia.

4. Sztuka perswazji i wywierania wpływu – Przywództwo/ Autorytet/ Charyzma:

  • posługiwanie się regułami wpływu społecznego (wg Roberta Cialdiniego):
    • Prawo rewanżu.
    • Prawo kontrastu.
    • Prawo sympatii.
    • Prawo pozytywnych skojarzeń.
    • Prawo konsekwencji.
    • Prawo limitu.
    • Prawo konformizmu.
    • Prawo autorytetu.
  • w jaki sposób zastosować każde z tych praw w praktyce dnia codziennego.

Zarządzanie zespołem przez zmianę na lepsze:

5. Rozwiązywanie konfliktów - test psychometryczny, style i przepracowywanie konfliktów wg Christophera W. Moore’a:

  • "wczoraj kolega dziś szef",
  • diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów,
  • rodzaje i modele rozwiązywania konfliktów,
  • test, ćwiczenia praktyczne,
  • studium przypadku trenera i z praktyki firmy.

6. Rola autorytetu:

  • podstawowe czynniki budujące autorytet,
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.

7. Ćwiczenia praktyczne.

Zarządzanie zespołem przez pozytywne emocje:

8. Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji - Samoregulacja i przepracowywanie stresu wg modelu Paula D. Macleana:

  • nazwanie emocji po "imieniu",
  • inteligencja emocjonalna,
  • co to jest stres i kiedy występuje?
  • podejmowanie decyzji w stresie,
  • ćwiczenie na sytuacje stresogenne i jak sobie z nimi radzić - burza mózgów,
  • macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie jak stosować.

9. Skuteczna komunikacja pisemna - np.: mail'e, sms'y, insrukcje, ogłoszenia:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • ćwiczenia, studia przypadku,
  • dyskusja o doświadczeniach z życia zawodowego uczestników w tym zakresie,
  • przykłady, omówienie dotychczasowych dokonań uczestników.

Termin i czas trwania

8 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

9 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

10 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

3 lutego 2025: 09:00 - 16:00

4 lutego 2025: 09:00 - 16:00

5 lutego 2025: 09:00 - 16:00

3 marca 2025: 09:00 - 16:00

4 marca 2025: 09:00 - 15:00

5 marca 2025: 09:00 - 16:00

26 marca 2025: 09:00 - 16:00

27 marca 2025: 09:00 - 16:00

28 marca 2025: 09:00 - 16:00

5 maja 2025: 09:00 - 16:00

6 maja 2025: 09:00 - 16:00

7 maja 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Produkcji - poziom podstawowy [105h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym