BDO, odpady w firmie – podstawowe wymagania prawne dotyczące gospodarki odpadami, w tym odpadami opakowaniowymi – najnowsze regulacje

Cena za uczestnika:
390,00 PLN (netto)
Kod: 0668/2021ON
On-line, 29 lipca 2021 - 29 lipca 2021
Poziom: Ogólny

Cel szkolenia: pozyskanie/poszerzenie wiedzy w zakresie zmienionych przepisów dotyczących gospodarki odpadami, funkcjonowania rejestru BDO.Uzyskanie wyczerpującej odpowiedzi na pytania dotyczące ewidencji i sprawozdawczości. Pozyskanie umiejętności swobodnego poruszania się w systemie BDO, w tym aktualizacji danych, ewidencji, sprawozdawczości
Adresaci szkolenia: pracownicy/właściciele przedsiębiorstw wytwarzających odpady, specjaliści ds. ochrony środowiska, wytwarzają odpady, jak firmy produkcyjne, usługowe, handel.

  • Odpowiedzialność w gospodarce odpadami
    • czy każdy przedsiębiorca musi prowadzić ewidencję odpadów w BDO?
    • zwolnienia z prowadzenia ewidencji odpadów
    • przenoszenie odpowiedzialności za odpady-definicja posiadacza odpadów
  • Podstawowe definicje w gospodarce odpadami
    • wytwórca pierwotny
    • zbierający odpady
    • nieprofesjonalny zbieracz odpadów
    • przetwarzający odpady
    • pośrednik/sprzedawca odpadów
  • Kiedy musimy uzyskać decyzje na:
    • wytwarzanie odpadów
    • zbieranie odpadów
    • przetwarzanie odpadów
  • Rejestr BDO
    • ustawa o odpadach
    • opłata rejestrowa, opłata roczna
    • ewidencja pełna
    • ewidencja uproszczona
    • proces przekazania odpadów za pomocą KPO i KPOK
    • ewidencja odpadów w formie papierowej
    • ewidencja odpadów przekazywanych osobie fizycznej
    • wymóg sporządzania stanów magazynowych odpadów na dzień 01.01.2020
    • planowane zmiany dotyczące połączenia bazy BDO z jednolitym plikiem kontrolnym VAT.
  • Awaria systemu
  • Jak w prosty sposób sprawdzić przedsiębiorcę czy prawidłowo wykonuje przepisy ustawy o odpadach – praktyka stosowana przez WIOŚ, Straż Miejską, Inspekcję Sanitarną
  • Kontrola WIOŚ i innych organów w gospodarce odpadami
    • uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów

Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia

 

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

BDO, odpady w firmie – podstawowe wymagania prawne dotyczące gospodarki odpadami, w tym odpadami opakowaniowymi – najnowsze regulacje