Excel dla księgowych przeznaczony jest dla finansistów: księgowych, analityków, pracowników działów finansowych intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny.
Kurs wypełnia lukę pomiędzy księgową wiedzą merytoryczną a wiedzą związaną z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.
Organizowany od wielu lat warsztat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród uczestników i jest bardzo wysoko oceniany zarówno pod względem poziomu merytorycznego jak i przystępnych technik nauczania. Program warsztatu jest przeze mnie stale modyfikowany i dostosowywany do zmieniających się potrzeb rynku.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte umiejętności do kreatywnego wykorzystania programu w codziennej pracy, w analizach danych oraz do budowy skoroszytów, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi: Skutecznie obliczać i analizować informacje finansowe w swojej firmie; Budować zaawansowane raporty; Tworzyć złożone formuły obliczeniowe; Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności; Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych; Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy.
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są
w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.
- Porównanie wersji Excela 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza
- Krótka powtórka :
- Przegląd możliwości arkusza Microsoft EXCEL, organizacja programu, organizacja dokumentu - skoroszytu
- Budowanie, modyfikacja, formatowanie arkuszy, tworzenie i wykorzystywanie funkcji
- Korzystanie z odwołań względnych, bezwzględnych i mieszanych w formułach (np. A1, $A$1, $A1, A$1)
- Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
- Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym arkuszu, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
- Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
- Wielokrotne zagnieżdżanie funkcji, formuły tablicowe, stałe liczbowe
- Wykorzystanie funkcji Excela z kategorii: matematyczne, daty i czasu, wyszukiwania i adresu, baz danych, finansowych, logicznych, tekstowych, informacyjnych
- Inspekcja formuł, sprawdzanie błędów
- Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
- Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej,
- Wykorzystanie fragmentatora w dynamicznej prezentacji danych
- Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
- Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
- Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
- Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver, prognozowanie
- Przyspieszenie pracy dzięki szablonom Excela, szablony z makropoleceniami
- Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
- Rejestrowanie, uruchamianie i edycja makr, dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania makr dla optymalnego ich odtwarzania, makra z odwołaniem względnym i bezwzględnym
- Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
- Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
- Graficzna prezentacja danych księgowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych),
- Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy, podsumowania scenariuszy
Masz problem z zapisem, pobierz:
Excel dla księgowości