Leadership Lean Office – LO5, czyli jak zarządzać poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średniozaawansowany – 3 dni.
Zarządzanie zespołem przez autorytet:
1. Wstęp:
- przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.
2. Właściwe skomunikowanie się z każdą osobą na świecie za pomocą modelu DISC (DISA) D3 [TEAMS (test psychometryczny Mereditha-Belbina), VALUES (praca na kontrakcie), BAI (motywacja, 6 sił napędowych)], Williama Moultona Marstona:
- test psychometryczny, wykres radarowy,
- narzędzia wspomagające,
- ćwiczenia i studia przypadku,
- dyskusja, przykłady z życia osobistego i zawodowego,
- wykorzystanie w praktyce podczas obiadowej przerwy szkoleniowej i od razu po 1szym dniu szkoleniowym.
3. Model kwadratu komunikacyjnego według Friedemanna Schulza von Thuna:
- test umiejętności komunikacyjnych,
- przećwiczenie 4 „uszu”, płaszczyzn komunikacyjnych – ucho apelu, ujawniania siebie, faktów i relacji,
- jak na 4 sposoby można rozumieć jedno zdanie, sytuacje każdego dnia.
4. Sztuka perswazji i wywierania wpływu – Przywództwo/ Autorytet/ Charyzma:
- posługiwanie się regułami wpływu społecznego (wg Roberta Cialdiniego):
- Prawo rewanżu.
- Prawo kontrastu.
- Prawo sympatii.
- Prawo pozytywnych skojarzeń.
- Prawo konsekwencji.
- Prawo limitu.
- Prawo konformizmu.
- Prawo autorytetu.
- w jaki sposób zastosować każde z tych praw w praktyce dnia codziennego.
Zarządzanie zespołem przez zmianę na lepsze:
5. Rozwiązywanie konfliktów - test psychometryczny, style i przepracowywanie konfliktów wg Christophera W. Moore’a:
- "wczoraj kolega dziś szef",
- diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów,
- rodzaje i modele rozwiązywania konfliktów,
- test, ćwiczenia praktyczne,
- studium przypadku trenera i z praktyki firmy.
6. Rola autorytetu:
- podstawowe czynniki budujące autorytet,
- autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
7. Ćwiczenia praktyczne.
Zarządzanie zespołem przez pozytywne emocje:
8. Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji - Samoregulacja i przepracowywanie stresu wg modelu Paula D. Macleana:
- nazwanie emocji po "imieniu",
- inteligencja emocjonalna,
- co to jest stres i kiedy występuje?
- podejmowanie decyzji w stresie,
- ćwiczenie na sytuacje stresogenne i jak sobie z nimi radzić - burza mózgów,
- macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie jak stosować.
9. Skuteczna komunikacja pisemna - np.: mail'e, sms'y, insrukcje, ogłoszenia:
- test umiejętności komunikacyjnych,
- ćwiczenia, studia przypadku
- dyskusja o doświadczeniach z życia zawodowego uczestników w tym zakresie,
- przykłady, omówienie dotychczasowych dokonań uczestników.
Masz problem z zapisem, pobierz:
Leadership Lean Office – LO5, czyli jak zarządzać poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średniozaawansowany
Zapisz się