1. Wstęp:
- przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.
2. NVC w praktyce, czyli Nonviolent Communication, po polsku Porozumienie bez Przemocy (PBP), dr Marshala Bertrama Rosenberga:
- Czym różnią się emocje od uczuć?, Jak rozróżnić uczucia prawdziwe od rzekomych?,
- Jakie są podstawowe emocje?, Jakie są potrzeby każdego z nas?,
- Jak sobie je uświadomić?, Jak tworzyć obserwacje a nie diagnozy?,
- Jak artykułować konkretne oczekiwania?, I wiele więcej.
3. Model WWKD, 4 kroków przełamywania strachu przed zmianą.
4. Style odczuwania i uczenia się – test psychometryczny:
- dotykowiec, wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk (uczynkowiec),
- wnioski dla życia zawodowego i osobistego.
5. Model neurologiczny dr Roberta Dilts'a:
- jak szkolić siebie i pracowników?
- omówienie, przykłady, zastosowanie w praktyce.
6. Piramida uczenia się wg Bruce'a Hylanda:
- warunki i kryteria przekazywania wiedzy,
- jak dorośli rozumiejąc informacje?
- co najlepiej dociera do naszych głów?
- od czego zacząć wypracowywanie pożądanych zachowań?
Superwizja:
7. Delegowanie zadań wg Kennetha Blanchard'a:
- co można delegować a czego nie?
- sporządzanie listy zadań do delegowania,
- studium przypadku,
- odgrywanie scen pod okiem prowadzącego: zlecanie trudnych zadań, trudne rozmowy, przełamywanie barier komunikacyjnych, rozmowy karzące, nagradzające, dyscyplinujące, konfliktowe, asertywne.
8. Checklista 116 kompetencji "miękkich" oraz tworzenie matrycy kompetencji pracowniczych:
- co brać pod uwagę?
- dyskusja,
- wypracowanie w praktyce – warsztaty w zespołach.
9. Test – czy jestem dobrym liderem?:
- dyskusja, wnioski, zadania do wykonania po szkoleniu aby stawać się lepszym liderem,
- zalecenie dla uczestników – nad którym narzędziem każdy powinien więcej popracować.
10. Test psychometryczny określający poziom asertywności:
- omówienie, wnioski, zalecenia.
11. Test psychometryczny Le Senne'a i dr Hartmanna:
- testy te stanowią świetne uzupełnienie testów z poprzednich szkoleń,
- dyskusja, wybranie mocnych i słabych stron uczestników,
- zalecenie do doskonalenia.
Coaching:
12. Okno Johari pokazujące otwartość na świat, otwartość w dialogu:
- ocena elastyczności swojego umysłu,
- jak rozwijać „głowę”?,
- w którą stronę podążać?,
- im większy strach tym większa nagroda?,
- wnioski.
13. Metodyka Hoshin Kanri w zarządzaniu sobą:
- osobista misja, wizja i strategia działania,
- pytania o stan obecny i przyszły,
- ćwiczenie – wehikuł czasu, czyli stan przyszły za 3 lata w życiu zawodowym, osobistym, finansowym i zdrowotnym,
- siły napędzające i czynniki pomocne na co dzień.
14. Kaizen w życiu każdego z nas – jaki jest najmniejszy krok w pracy i w domu aby zacząć już dziś? – ćwiczenia poglądowe.
- wypracowywanie „atomowych” nawyków poprzez Kaizen - idea małych kroków w praktyce życia codziennego.
15. Coaching pracownika w praktyce - checklista i pytania
- przepracowanie, wnioski, metodyka zastosowania na co dzień.
Masz problem z zapisem, pobierz:
Leadership TPM5-S – poziom specjalny – superwizja, coaching oraz najbardziej aktualne metody behawioralne z perspektywy NVC Marshala Bertrama Rosenberga – 3 dni.
Zapisz się