Cel szkolenia:
- Uświadomienie sobie mocnych i słabych stron,
- Rozwój umiejętności zarządzania,
- Wzrost efektywności pracy drogą polepszenia komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- Podniesienie umiejętności delegowania zadań,
- Poznanie sztuki budowania i rozwijania cech osobowościowych, autorytetu,
- Pobudzenie do rozwoju kompetencji „miękkich”,
- Poznanie metod i technik wywierania wpływu, rozładowywania złych emocji oraz generowania zmian na lepsze.
Program
1. Wstęp:
- przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.
2. Właściwe skomunikowanie się z każdą osobą na świecie za pomocą modelu DISC (DISA) D3 [TEAMS (test psychometryczny Mereditha-Belbina), VALUES (praca na kontrakcie), BAI (motywacja, 6 sił napędowych)], Williama Moultona Marstona:
- test psychometryczny, wykres radarowy,
- narzędzia wspomagające,
- ćwiczenia i studia przypadku,
- dyskusja, przykłady z życia osobistego i zawodowego,
- wykorzystanie w praktyce podczas obiadowej przerwy szkoleniowej i od razu po 1szym dniu szkoleniowym.
3. Model kwadratu komunikacyjnego według Friedemanna Schulza von Thuna:
- test umiejętności komunikacyjnych,
- przećwiczenie 4 „uszu”, płaszczyzn komunikacyjnych – ucho apelu, ujawniania siebie, faktów i relacji,
- jak na 4 sposoby można rozumieć jedno zdanie, sytuacje każdego dnia.
4. Sztuka perswazji i wywierania wpływu – Przywództwo/ Autorytet/ Charyzma:
- posługiwanie się regułami wpływu społecznego (wg Roberta Cialdiniego):
a. Prawo rewanżu.
b. Prawo kontrastu.
c. Prawo sympatii.
d. Prawo pozytywnych skojarzeń.
e. Prawo konsekwencji.
f. Prawo limitu.
g. Prawo konformizmu.
h. Prawo autorytetu.
- w jaki sposób zastosować każde z tych praw w praktyce dnia codziennego.
5. Rozwiązywanie konfliktów - test psychometryczny, style i przepracowywanie konfliktów wg Christophera W. Moore’a:
- "wczoraj kolega dziś szef",
- diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów,
- rodzaje i modele rozwiązywania konfliktów,
- test, ćwiczenia praktyczne,
-
studium przypadku trenera i z praktyki firmy.
6. Rola autorytetu:
- podstawowe czynniki budujące autorytetu
- autorytet funkcji, wiedzy i osobowości
7. Ćwiczenia praktyczne.
Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez pozytywne emocje
8. Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji - Samoregulacja i przepracowywanie stresu wg modelu Paula D. Macleana:
- nazwanie emocji po "imieniu",
- inteligencja emocjonalna,
- co to jest stres i kiedy występuje?
- podejmowanie decyzji w stresie,
- ćwiczenie na sytuacje stresogenne i jak sobie z nimi radzić - burza mózgów,
- macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie jak stosować.
9. Skuteczna komunikacja pisemna - np.: mail'e, sms'y, insrukcje, ogłoszenia:
- test umiejętności komunikacyjnych,
- ćwiczenia, studia przypadku,
- dyskusja o doświadczeniach z życia zawodowego uczestników w tym zakresie,
- przykłady, omówienie dotychczasowych dokonań uczestników.
Podsumowanie.
Termin i czas trwania
4 grudnia 2024: 10:00 - 15:30
5 grudnia 2024: 10:00 - 15:30
6 grudnia 2024: 10:00 - 15:30
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Masz problem z zapisem, pobierz:
Lider TPM4-Z, czyli jak zarządzać Działem Utrzymania Ruchu, kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średniozaawansowany.
Zapisz się