Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom podstawowy [84h]

Cena:
6999,00 PLN (netto)
Kod: 1796/2024/ON
On-line, 13 stycznia 2025 - 2 kwietnia 2025
Poziom: Podstawowy

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego – poziom podstawowy [84h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym utrzymanie ruchu, infrastruktury i zarządzania czynnościami technicznymi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 12 dni warsztatowych
  • 84h zegarowe
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:

Cena modułu: 1820 zł.


Moduł I - Lider - Kompleksowe zarządzanie parkiem maszynowym oraz infrastrukturą firmy – 3 dni.

1. Wstęp do produktywności – efekt: wiedza praktyczna co ma robić, a czego nie robić UR:

  • czym jest TPM? - historia zarządzania – efekt: wiedza na jakim etapie jest firma,
  • określenie strategii TPM dla firmy – efekt: odpowiedź na pytanie czy to się opłaca?,
  • rola Działu Utrzymania Ruchu.

2. Wskaźniki efektywności TPM wydajności parku maszynowego OEE:

  •  obliczanie współczynnika OEE dla wybranego urządzenia, parku maszynowego – efekt: zespół umie wdrożyć OEE lub jego część,
  • wskaźniki efektywności procesu KPI: MTBF, MTTR, MTTF – efekt: zespół wie gdzie i jak oraz po co liczyć wspomniane KPI
  • 6 Wielkich Strat Omówienie 6 rodzajów strat mających wpływ na mniejszą wydajność maszyn, najczęstszych przyczyn występowania oraz zalecanych środków zaradczych – ćwiczenie – efekt: zespół ma formularz i wie jak wykrywać straty TPM w firmie oraz jak z nimi postępować.

3. Planned Maintenance:

  • rola koordynacji działań na linii Dział Utrzymania Ruchu - Dział Produkcji – efekt: rozgraniczenie i podział czynności między UR a produkcją,

4. Focused Improvement:

  • sposoby eliminacji 6 Wielkich Strat poprzez działania zespołów Kaizen – efekt: umiejętność pracy w zespołach TPM.

5. Early Equipment Management:

  • kompleksowe zarządzanie parkiem maszynowym, Life-cycle costing, zakupy urządzeń. System diagnostyki urządzeń – efekt: opracowanie przepisu na przykładowe zamówienie maszyny, urządzenia oraz kryteriów zakupu.

6. Autonomous Maintenance + 5S:

  • program zaangażowania operatorów w obsługę maszyn, 7 Faz wdrożenia, powiązanie Obsługi Autonomicznej z 5S – efekt: gotowe formularze oraz wiedza jak wdrożyć TPM, od zaraz, w odpowiedniej kolejności,
  • standardy czyszczenia i konserwacji – efekt: opracowanie przykładowej instrukcji sprzątania, konserwacji i wiedza jak opracowywać inne instrukcje,
  • samodzielne przeglądy - anomalia – efekt: wiedza jak postępować w przypadku zdarzeń poza standardowych.

7. Quality Maintenance:

  • jakościowa obsługa maszyn, opis najczęstszych przyczyn defektów maszyn i ich wpływ na produkcję, metody wbudowywania jakości w proces produkcyjny i działanie maszyn – efekt: wiedza o wskaźnikach jakościowych na maszynach i kiedy maszyna jest w 100% poprawna jakościowo.

Moduł II - Lider - rozliczanie pracowników i logistyka w UR, działach technicznych: zarządzanie i uzupełnianie materiałów eksploatacyjnych, surowców, zapasów – 3 dni.

Wstęp – przedstawienie się, oczekiwań, obowiązujących zasad organizacyjnych.

  • OCE (Overall Craft Effectiveness - Całkowita Efektywność Pacowników DUR) jako jedno z podstawowych narzędzi TPM sprawnego funkcjonowania WCM - World Class Manufacturing.
  • Metodologia obliczania wskaźnika OCE.
  • OCE, ocena SUR/DUR,
  • System dzielenia się informacją - raportowanie OCE.
  • Wizualizacja i stosowanie OCE jako podstawowe narzędzie Pracy Zespołowej na poziomie produkcji.
  • Rola OCE w funkcjonowaniu praktyki produkcyjnej Ukierunkowanego Doskonalenia (Focus Improvement).
  • ITD i OTIF oraz kwalifikowanie dostawców, pracowników przy zarządzaniu zapasami, dostawami.
  • Diagram Pareto-Lorenza przy hierarchizacji zapasów i części eksploatacyjnych.
  • EOQ (Economic Order Quantity – Ekonomiczna Wielkość Zamówienia),
  • Rabaty ilościowe – czy zniżka od dostawcy jest opłacalna dla firmy?
  • ROP (Re-Order Point - Punkt Ponownego Zamawiania), czyli zarządzanie częściami zamiennymi w dziale utrzymania ruchu - przykłady, wzory, ćwiczenia i zadania do wykonania.
  • FIFO, LIFO, HIFO, FEFO, Kanban
  • Metody pull w określaniu zapasów
    • Wprowadzenie do kanban
    • Obliczanie poziomów bezpieczeństwa, maksymalnego
    • Obliczenia liczby kart kanban dla części zakupowych
  • Przykłady magazynowania
  • Mechanizm zarządzania zapasami
    • Definicja zapasów
    • Materiały eksploatacyjne czy części zamienne
  • Narzędzia analiz statystycznych
    • Znaczenie statystyki w zarządzaniu
    • Rodzaje analiz zapasów:
    • ABC, XYZ, HML, FSN, DTMR, VED, SDE
  • Przykładowe mierniki i wskaźniki logistyczne:
    • Lista 24 wskaźników
    • Analiza wskaźników

Moduł III - Leadership - jak zarządzać Działem Utrzymania Ruchu, Technicznym, poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom podstawowy – 3 dni.

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez postawy:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się uczestników i prowadzącego – 1szy etap tworzenia zespołu,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy – praca na kontrakcie, wypracowanie oczekiwanych zachowań,
  • ćwiczenie na testowanie zapałek, w zespołach, w celu pokazania jak trudna jest komunikacja i dlaczego od dziecka umiejąc mówić, słabo się porozumiewamy?

2. Analiza transakcyjna Erica Berne:

  • 3 postawy towarzyszące nam na codzień: rodzic krytyczny oraz opiekuńczy, dziecko zbuntowane i przystosowane oraz twórcze, dorosły,
  • ćwiczenia, dyskusja, rozpoznanie kim jestem tu i teraz oraz wykorzystanie po 1szym dniu szkolenia,
  • budowa autorytetu.

3. Model Alberta Mehrabiana o mowie ciała w dysonansie emocjonalnym:

  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
  • kłamstwo (mit) na temat Mehrabiana – co naprawdę dał nam jego eksperyment?,
  • dysonans emocjonalny w pigułce – jak szybko i łatwo rozpoznać w praktyce?

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez kompetencje:

4. 5 etapów budowania zespołów – model Tuckman’a, 4 etapy budowania podczas zmiany:

  • postawy szefa wobec zespołu - Koncepcja D. McGregora,
  • style kierowania zespołem i grupą,
  • etapy pracy zespołu,
  • podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
  • zalety i wady pracy zespołowej,
  • warunki efektywności spotkań,
  • ćwiczenia na pracę zespołową.

5. Test psychometryczny Mereditha-Belbina na role w zespole:

  • typy i role ludzi w zespole,
  • przedyskutowanie na przykładach uczestników,
  • wykorzystanie narzędzia do motywacji, delegowania zadań, rozwoju pracowników.  

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez motywację:

6. Modele motywacyjne Herzberg'a , McClelland'a, Abrahama Maslova:

  • motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (także odwrócony model Maslova),
  • co działa na dany typ człowieka w określonym momencie życia?
  • motywacja formalna, nieformalna, finansowa, pozafinansowa, wewnętrzna i zewnętrzna.

7. Przywództwo sytuacyjne Paula Hersey’a i Kennetha Blanchard’a:

  • jak zarządzać każdą osobą, po rozpoznaniu, do której z 4 komórek przynależy?,
  • dyskusja, ćwiczenia z „życia wzięte”, studia przypadku,
  • przypadki szczególne i niestandardowe oraz „wędrówki” osób ocenianych, przez komórki matrycy.

8. Zachowanie asertywne i komunikat asertywny FUKO:

  • komunikat "JA" – 3 etapy tworzenia,
  • narzędzie skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  • sposoby przekazywania informacji zwrotnej,
  • parafraza,
  • konstruktywna krytyka,
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
  • asertywne formułowanie zdań,
  • rola komunikatu w relacjach "szef-podwładny" oraz „podwładny - szef", także „wczoraj kolega – dziś szef”,
  • trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).

Moduł IV - Leadership - jak zarządzać Działem Utrzymania Ruchu, kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średniozaawansowany – 3 dni.

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez autorytet:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. Właściwe skomunikowanie się z każdą osobą na świecie za pomocą modelu DISC (DISA) D3 [TEAMS (test psychometryczny Mereditha-Belbina), VALUES (praca na kontrakcie), BAI (motywacja, 6 sił napędowych)], Williama Moultona Marstona:

  • test psychometryczny, wykres radarowy,
  • narzędzia wspomagające,
  • ćwiczenia i studia przypadku,
  • dyskusja, przykłady z życia osobistego i zawodowego,
  • wykorzystanie w praktyce podczas obiadowej przerwy szkoleniowej i od razu po 1szym dniu szkoleniowym.

3. Model kwadratu komunikacyjnego według Friedemanna Schulza von Thuna:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • przećwiczenie 4 „uszu”, płaszczyzn komunikacyjnych – ucho apelu, ujawniania siebie, faktów i relacji,
  • jak na 4 sposoby można rozumieć jedno zdanie, sytuacje każdego dnia.

4. Sztuka perswazji i wywierania wpływu – Przywództwo/ Autorytet/ Charyzma:

  • posługiwanie się regułami wpływu społecznego (wg Roberta Cialdiniego):

a. Prawo rewanżu.

b. Prawo kontrastu.

c. Prawo sympatii.

d. Prawo pozytywnych skojarzeń.

e. Prawo konsekwencji.

f.  Prawo limitu.

g. Prawo konformizmu.

h. Prawo autorytetu.

  • w jaki sposób zastosować każde z tych praw w praktyce dnia codziennego.

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez zmianę na lepsze:

5. Rozwiązywanie konfliktów - test psychometryczny, style i przepracowywanie konfliktów wg Christophera W. Moore’a:

  • "wczoraj kolega dziś szef",
  • diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów,
  • rodzaje i modele rozwiązywania konfliktów,
  • test, ćwiczenia praktyczne,
  • studium przypadku trenera i z praktyki firmy.

6. Rola autorytetu:

  • podstawowe czynniki budujące autorytet,
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.

7. Ćwiczenia praktyczne.

Zarządzanie zespołem Utrzymania Ruchu przez pozytywne emocje:

8. Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji - Samoregulacja i przepracowywanie stresu wg modelu Paula D. Macleana:

  • nazwanie emocji po "imieniu",
  • nteligencja emocjonalna,
  • co to jest stres i kiedy występuje?
  • podejmowanie decyzji w stresie,
  • ćwiczenie na sytuacje stresogenne i jak sobie z nimi radzić - burza mózgów,
  • macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie jak stosować.

9. Skuteczna komunikacja pisemna - np.: mail'e, sms'y, insrukcje, ogłoszenia:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • ćwiczenia, studia przypadku,
  • dyskusja o doświadczeniach z życia zawodowego uczestników w tym zakresie,
  • przykłady, omówienie dotychczasowych dokonań uczestników.

Termin i czas trwania

13 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

14 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

15 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

5 lutego 2025: 09:00 - 16:00

6 lutego 2025: 09:00 - 16:00

7 lutego 2025: 09:00 - 16:00

5 marca 2025: 09:00 - 16:00

6 marca 2025: 09:00 - 16:00

7 marca 2025: 09:00 - 16:00

31 marca 2025: 09:00 - 16:00

1 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

2 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Utrzymania Ruchu i Pracownika Technicznego - poziom podstawowy [84h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*