Import i porządkowanie danych, ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja - dodatki: POWER QUERY, POWER PIVOT

Cena:
1390.00 PLN (netto)
Kod: 1518/2024/ON
On-line, od: 26 września 2024 do: 27 września 2024

Poziom: Średniozaawansowany
Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela, pragnących wykorzystać dodatki Excela – Power Query oraz Powe Pivot Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych oraz wiedzą związaną z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel. Proponowany warsztat to dwa dni intensywnych zajęć

Korzyści

Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do optymalnego pobierania i przekształcania danych, kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym szybkie podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel oraz jego dodatków jakimi są POWER PIVOT i POWER QUERY uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:

- Automatycznie importować, analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego
- Budować zaawansowane raporty w oparciu o dane pobrane w Power Pivot czy Power Quer
- Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w procesach analiz
- Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia
- Skutecznie prezentować informacje biznesową narzędziami oraz dodatkami Excela

  • Optymalna „personalizacja” programu do pracy,
    zaawansowane opcje ustawień Excela, instalacja dodatków
  • Zarządzanie nazwami, deklarowanie nazw dynamicznych,
    szerokie wykorzystanie nazw zakresów
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych:
    • Klasyczne narzędzia pobierania danych – MS Query - źródła danych Excela, kwerendy baz danych, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu
    • Dodatek Power Query
      • Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika
      • Tworzenie źródeł danych oraz importowanie danych
        • z pliku (m.in. Excel, .csv, .xml, .pdf, .txt)
        • z wielu plików jednocześnie, z danego folderu
        • z zasobów sieciowych - strony internetowe
      • Przygotowanie danych
        • Filtrowanie danych i Sortowanie danych
        • Usuwanie oraz zachowywanie wierszy oraz kolumn
        • Przekształcanie kolumn i wierszy
        • Transpozycja danych
        • Przekształcanie informacji tekstowych ( przycinanie, zamiana wielkości liter, dodawanie prefiksów i sufiksów, wyodrębnianie tekstu, itp.)
        • Przekształcanie dat (dzień tygodnia, miesiąc, rok, tydzień roku, itp.)
        • Praca na liczbach (klasyczne operacje, zaokrąglanie itp.)
        • Grupowanie i agregowanie danych
        • Dzielenie kolumn oraz scalanie kolumn
        • Tworzenie własnych kolumn niestandardowych, kolumny warunkowe, kolumny z przykładów, tworzenie kolumn opartych
          o daty, liczby lub tekst
      • Działania na zapytaniach
        • Łączenie oraz scalanie zapytań
        • Rodzaje sprzężeń między zapytaniami
        • Ustawienia ładowania danych
        • Duplikowanie i odwołania do zapytań
        • Odświeżanie oraz automatyzacja importu danych z Power Query do Excela
        • Powrót z Excela do danych w Power Query –
          dalsza edycja zapytań
    • Dodatek Power Pivot
      • Instalacja dodatku jego konfiguracja oraz Interfejs użytkownika
      • Importowanie danych zewnętrznych do Power Pivot
        • Import z pliku (Excel, .csv, .xml, tekstowe),
          klasycznie Ctrl+C - Ctrl+V, z bazy danych
        • Dane importowane przy użyciu dodatku Power Query
        • Filtrowanie danych przy imporcie
        • Wybieranie kolumn przy imporcie
      • Zarządzanie danymi w Power Pivot
        • Widoki danych – widok diagramu
        • Tworzenie modelu danych i hierarchii – budowanie i edycja relacji
        • Typy i formaty danych, sortowanie, filtrowanie danych w modelu
        • Tworzenie kolumn i miar obliczeniowych
        • Inicjacja tabeli przestawnej w Power Pivot
    • Tabela przestawna
      • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
        • zasady tworzenia tabel przestawnych
        • Proces tworzenia i organizacji tabeli przestawnej - Excel
        • Tabela przestawna - różnice między dodatkiem Power Pivot
          a arkuszem Excel
        • Łączenie pól z różnych źródeł w tabeli przestawnej, spłaszczona tabela przestawna
        • Powrót i edycja do aktywnego modelu w Power Pivot
        • Własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
        • Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie – dynamiczna oś czasu
        • Tworzenie, formatowanie, filtrowanie wykresów przestawnych
    • Inne narzędzia analizy danych
      • Sumy częściowe
      • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych - dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
      • Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach
      • Tworzenie własnych dodatków

Termin i czas trwania

26 września 2024: 10:00 - 15:00

27 września 2024: 10:00 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Masz problem z zapisem, pobierz:

Import i porządkowanie danych, ładowanie danych do Excela, analiza oraz dynamiczna prezentacja - dodatki: POWER QUERY, POWER PIVOT

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Opcje dodatkowe

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*