Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera IT - poziom podstawowy [63h]

Cena za uczestnika:
6999,00 PLN (netto)
Kod: 1970/2025/ON
On-line, 19 lutego 2025 - 21 lutego 2025
Poziom: Podstawowy

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera IT – poziom podstawowy [63h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym organizowanie, zarządzanie, planowanie IT. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 9 dni warsztatowych
  • 63h zegarowe
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Moduł 1/3: Lider IT1 - Optymalizacja i mapowanie procesów informatycznych – 3 dni.

1. Wprowadzenie

  • Lean Manufacturing, podstawowe założenia, charakterystyka koncepcji
  • Dlaczego zaczynamy od budowy mapy stanu obecnego? - idea mapowania
  • Charakterystyka marnotrawstwa
  • Definicja wartości dodanej i procesu

2. Mapowanie procesów - niezbędne informacje:

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • mapa stanu obecnego, przyszłego i strategia działania + plan akcji,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

3. Część warsztatowa: 

  • ułożenie pytań auditowych do marnotrawstwa i pokazanie przykładów,
  • 8 kroków mapowania, na kroku 2-gim i 3-cim opracowanie czasów ogólnych maksymalnych, średnich oraz czasy V/A (Value Added),
  • na kroku 6-tym: rozwiązywanie problemów, wynikłych na kroku 5-tym mapowania,
  • diagnoza stanu istniejącego na podstawie procesu firmy, tworzenie mapy wspólnie z uczestnikami szkolenia,
  • charakterystyka kluczowych dostawców strumienia wartości,
  • charakterystyka kluczowych klientów lub grupy klientów strumienia wartości.

4. Analiza mapy stanu istniejącego, poszukiwanie możliwości zwiększenia efektywności strumienia wartości.

5. Część warsztatowa:

  • projektowanie wizji stanu przyszłego, budowa mapy wraz z uczestnikami na podstawie wypracowanych wcześniej rozwiązań.
  • budowa strategii logistycznej,
  • określenie zasad obsługi klientów, planowania, zaopatrywania, zarządzania zapasami i przepływem w procesie.

6. Część warsztatowa:

  • długoterminowy i krótkoterminowy plan doskonalenia i wdrożenia rozwiązań.
  • Podsumowanie.

Moduł 2/3: Lider IT2 - Strategia rozwoju efektywności poprzez Lean Management - podstawy, zastosowanie V/A (wartości dodanej), MUDA (marnotrawstwa) w praktyce, kompetencje twarde – 3 dni.

1. Wstęp, definicje: V/A, Muda (minimum 1 dzień szkoleniowy) – podstawa Lean, do zastosowania na codzień.

2. Pojęcia główne: 6S, TPM, SMED, Kaizen, Poka-Yoke.

3. Zarys i przykłady stosowania. Waste Walk, czyli Audit marnotrawstwa, ocena stanu firmy.

4. Wypisanie wszystkich problemów strategicznych przeszkadzających w codziennej pracy – marnotrawstwo, koszta.

5. Opracowanie rozwiązań znalezionych problemów:

  • wykorzystanie narzędzi kaizen rozwiązywania problemów
  • praca w zespołach aby dotrzeć do przyczyn źródłowych
  • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze
  • akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj
  • hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów
  • przypisanie skali ważności z perspektywy firmy i klienta dla znalezionych wyzwań

6. Przypisanie akcji kto do kiedy ma wdrożyć znalezione rozwiązania:

  • wypracowanie planu akcji
  • przypisanie terminów, dat zakończenia działań
  • rozliczanie z terminowości zadań

7. Podsumowanie szkolenia


Moduł 3/3: Lider IT3 - organizacja miejsca pracy fizycznego i wirtualnego, czyli 6S w praktyce, na podstawie gry symulacyjnej Fabryka ekspresowych pociągów – 3 dni.

Szkolenie oparte jest na trzy-rundowej grze symulacyjnej - fabryka ekspresowych pociągów. Po każdym bloku teoretycznym uczestnicy wykorzystują zdobytą wiedzę w symulowanej fabryce. Przedsiębiorstwo The Vagon światowej klasy producent taboru kolejowego z USA zamierza założyć w Polsce zakład produkcji pociągów. Firmie zależy na maksymalnej wydajności i efektywności polskiego oddziału, dlatego słysząc o warsztatach z 5S, postanowiła zlecić uczestnikom zadanie zaprojektowania najbardziej wydajnego systemu produkcyjnego w obszarze magazynu i hal montażowych.

Po rozpoczynającym bloku tematycznym zostanie przeprowadzona pierwsza runda gry symulacyjnej. Uczestnicy zostaną przydzieleni do stanowisk w nieznanej im fabryce ekspresowych pociągów. Każdy będzie miał możliwość odnalezienia się w zupełnie nowej dla siebie roli. Fabryka zatrudnia operatorów, magazynierów, kierownika, posiada swojego dostawcę i oczywiście klienta. Zaczynamy od tzw. green field, czyli punktu zero. Będzie to widoczne w wynikach czasowych, które przedstawiane są pod koniec każdej rundy. Celem jest jak najskuteczniejsze i najefektywniejsze wyprodukowanie taboru kolejowego, przy zadanej jakości.

Przed każdą rundą jest czas na sesję SWOT oraz Kaizen tzw. Kaizen Blitz, czyli warsztaty wdrażające strategię postępowania, na bazie zdobytej wiedzy. Czas pierwszej sesji jest zazwyczaj dłuższy niż kolejnych. Uczestnicy omawiają problemy, które zauważyli podczas rund i szukają sposobów na ich wyeliminowanie. Po ustaleniu planu działania nowe rozwiązania znajdują swoje zastosowanie w kolejnej rundzie symulowanej fabryki pociągów ekspresowych.

Na stanowiskach wdrażamy 5S, Visual management, budujemy layout'y i standardy oraz one-piece-flow.

Uczestnicy będą tak projektować fabrykę, żeby możliwa była praca na hali, zgodnie ze wszystkimi poznanymi standardami i narzędziami.

1. Wprowadzenie w temat szkolenia:

  • podstawy modelu 6S, definicje, terminy, założenia filozoficzne i organizacyjne,
  • 1S - sortowanie, separacja rzeczy niepotrzebnych, strategia czerwonych etykietek,
  • 2S - systematyka, oznaczenie rzeczy potrzebnych, definiowanie miejsca przeznaczenia rzeczy, eliminacja strat wynikających z działań nieproduktywnych,
  • 3S - sprzątanie, co, jak i kiedy należy sprzątać, pracownik właścicielem maszyny, stanowiska pracy,
  • 4S - standaryzacja, (wizualizacja, postępów wdrożenia programu, ustalanie punktów kontrolnych tworzenie procedur),
  • 5S - samodoskonalenie, utrzymanie standardów, audyty, kontrola codzienna, zakres odpowiedzialności kierownictwa, mistrzów, team leaderów i pracowników,
  • 6S - safety, czyli bezpieczeństwo całej firmy w powiązaniu z klasycznym 5S, przy zaangażowaniu służb BHP, audit bezpieczeństwa w organizacji,

2. Praktyczne kroki implementacji 6S. Mamy 6S i co dalej? - wdrożenie 6S to niezbędny początek.

3. Podejście audytowe w obszarze 6S.

4. Podejście projektowe we wdrażaniu 6S (kluczowe elementy osiągnięcia sukcesu):

  • przeszkody stawiane przed procesem implementacji rozwiązań.
  • identyfikacja „ograniczeń” we wdrożeniu:
  • poszukiwanie przyczyn,
  • określenie celu,
  • analiza i wybór przyczyny,
  • działania korygujące,
  • standaryzacja.

Termin i czas trwania

19 lutego 2025: 10:00 - 15:00

20 lutego 2025: 10:00 - 15:00

21 lutego 2025: 10:00 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera IT - poziom podstawowy [63h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*