Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności - poziom podstawowy [84h]

Cena:
6999.00 PLN (netto)
Kod: 1792/2024/ON
On-line, od: 20 stycznia 2025 do: 9 kwietnia 2025

Poziom: Podstawowy

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności – poziom podstawowy [84h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym jakość i niezawodność. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

 

Informacje o kursie:

  • 12 dni warsztatowych
  • 84h zegarowe
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Większość modułów potrafi zastąpić roczne studia podyplomowe, dlatego też istnieje możliwość uczestnictwa w poszczególnych modułach tematycznych:

Cena modułu: 1820 zł


Moduł I - Lider Jakości, czyli Problem Solving, 8D, RCA (Root Cause Analysis) i Quality Tools – 3 dni.

1. Wprowadzenie w temat szkolenia:

  • zastosowanie PDCA, DMAIC,
  • zasada SMART przy ustalaniu celów,
  • raport A3.

Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje :

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

2. Wyodrębnienie i określenie "PROBLEMU":

  • przeszkody stawiane przed procesem rozwiązywania problemu/problemów,
  • ciąg procesu rozwiązywania "PROBLEMU" w tym:
  • poszukiwanie przyczyn,
  • określenie celu,
  • analiza i wybór przyczyny,
  • działania korygujące,
  • standaryzacja.

3. Team Poka-Yoke - TPS - Zespół do spraw Problem Solving:

  • zagadnienia wstępne,
  • członkowie zespołu,
  • budowanie zespołu,
  • podział ról i odpowiedzialności,
  • zasady współpracy w zespole,
  • komunikacja w zespole.

4. Metodologia rozwiązywania problemów Poka-Yoke a metoda 8D:

  • co to jest metoda Poka-Yoke oraz 8D i kiedy je można stosować,
  • D0 - Przygotowanie do procesu Poka-Yoke,
  • D1 - Powołanie zespołu Poka-Yoke,
  • D2 - Opis problemu
  • D3 - Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
  • D4 - Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
    • metoda Poka-Yoke oraz 5 WHY,
    • metoda 5W+1H,
    • wykres przyczynowo-skutkowy Ishikawy,
    • burza mózgów werbalna i niewerbalna,
    • diagram Pareto,
    • 4 podstawowe metody planowania eksperymentów
    • ABCD Suzuki,
  • D5 - Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
  • D6 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - PDCA,
  • D7 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
  • D8 - Podziękowania i uznania dla zespołu Poka-Yoke, a także LLC – Lesson Learned Card, formularz przekazania wiedzy przepracowanej.

5. Warsztaty praktyczne.


Moduł II - Lider Jakości - Gra symulacyjna Profesjonalny auditor wewnętrzny systemów zarządzania, na podstawie ISO 19011:2018 i LPA (Layer Process Audit) by CQI-8 Layered Process Audits Guideline 01.2014, AIAG manual ver.2 (newest) – 3 dni.

1.   Wstęp:

  • przedstawienie się uczestników oraz prowadzącego,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy,
  • ustalenie wspólnego języka i wspólnej płaszczyzny porozumiewania się.
  • podstawowe pojęcia i definicje wynikające z norm PN EN ISO 9000 oraz PN EN ISO 19011:2018,

2. LPA (CQI-8):

  • Wprowadzenia oraz zajęcia praktyczne w zakresie Auditów warstwowych procesu (Layered Process Audit - LPA)

a w tym:

  • Rola najwyższego kierownictwa.
  • Wytyczne AIAG (American Industry Action Group) dla branży motoryzacyjnej – CQI 8 w zakresie:
    • tworzenia skutecznej i efektywnej listy audytowej,
    • zasad prowadzenia audytu warstwowego,
    • etapów audytu warstwowego.
    • Realizacji audytu - ćwiczenia:
  • Tworzenie list kontrolnych (jakość / BHP / produktywność / środowisko),
  • Doskonalenie list kontrolnych.

3. Planowanie auditu:

  • cele i zakres auditu, czyli zrozumienie powodów dla których planuje się przeprowadzenie audytów wewnętrznych:
    • audit oceniający: skuteczność, efektywność oraz zgodność z wymaganiami,
    • audit oceniający potencjały organizacji do doskonalenia się,
  • proces auditu doskonalącego z wykorzystaniem metodyki projektów doskonalących DMAIC, PDCA,
  • jakie kompetencje powinien posiadać auditor? (stosując technikę mind mapping'u z wykorzystaniem programu Xmind),
  • tworzenie agendy, rola auditora wiodącego i wspomagającego,
  • tworzenie celów auditów metodą SMART(ER),
  • runda 1 gry symulacyjnej.

4. Realizacja auditu:

  • przekonywanie do procesu auditu - metoda KMO- Korzyści/ Metody/ Oczekiwania dla Szefa, Pełnomocnika, Auditora,
  • zaplanowanie spotkania otwierającego według KMO,
  • umiejętności budowania relacji z audytowanym oraz zadawania pytań:
    • parafraza - czyli podsumowanie wniosków osób auditowanych,
    • formułowanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • runda 2a, 2b, 2c gry symulacyjnej,
  • projektowanie przez auditorów listy pytań auditowych:
    • pytania otwarte, zamknięte,
    • pytania oceniające, testujące i krytyczne,
  • dokumentowanie wniosków z auditu i sporządzenie notatek,
  • zarządzanie niezgodnościami w procesie auditu:
    • identyfikacja
    • klasyfikacja,
    • rejestrowanie wg zasady: WBD, czyli Wymaganie - Błąd - Dowód,
  • metody zbierania dowodów z auditu,
  • runda 3 gry symulacyjnej.

5. Działania poauditowe:

  • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze, obserwacje
  • analiza przyczyn zidentyfikowanych w trakcie auditu niezgodności:
    • metoda why- why (5 why),
    • diagram Ishikawy,
  • wspólne planowanie i rozliczanie działań korygujących,
  • runda 4a i 4b gry symulacyjnej.

6. Ciągłe doskonalenie:

  • Kaizen, czyli filozofia ciągłego doskonalenia w życiu prywatnym i zawodowym każdego z nas
  • runda 5 gry symulacyjnej,
  • wykorzystanie analizy SWOT, Silne-Słabe strony oraz Okazje-Zagrożenia, do analizy poauditowej organizacji,
  • runda 6 gry symulacyjnej.

Moduł III - Lider Jakości, MSA – Analiza Systemów Pomiarowych (4ta Edycja) oraz wstęp do Statystycznego Zarządzania Jakością, Procesami i Six Sigmą. (MSA by AIAG, 4th Edition, June 2010 (newest)) – 3 dni.

1. Wstęp do definicji jakości.

  • Sposoby opisu jakości w organizacji – „niedojakość, jakość, „nadjakość”.
  • Podstawy Six Sigma:
    • PDCA, DMAIC, VOC, SIPOC,
    • rozkład normalny Gaussa – wnioski praktyczne,
    • pojęcia statystyczne jak średnia, dominanta, odchylenie standardowe itp.,
    • jak dobierać i wyznaczać próbę reprezentatywną?

2. Metody statystycznej obserwacji procesu:

  • karty kontrolne X-R (dane ciągłe) oraz p (dane dyskretne) – przedyskutowanie, warsztaty zespołowe
  • wskaźniki Cp i Cpk, Cm, Cmk, Pp, Ppk, – przedyskutowanie, warsztaty zespołowe
  • definiowanie zmienności,
  • analiza wpływu zmienności na jakość.

3. Proces przygotowania systemu zbierania danych:

  • MSA (moduł danych ciągłych i danych dyskretnych),
  • typy danych, źródło pomiaru i narzędzia pomiarowe,
  • wielkość próbki,
  • przygotowanie planu pomiaru,
  • systemy pomiarowe a eliminowanie ryzyka w procesie.
  • weryfikacja systemu pomiarowego,
  • plan testów,
  • sposób przeprowadzenia i analiza danych,
  • analiza typu pierwszego
  • ćwiczenia,
  • weryfikacja systemu pomiarowego dla prób odtwarzalnych - dane ciągłe i dyskretne,
  • Gage R&R,
  • obliczanie powtarzalności, odtwarzalności i zmienności dla części i operatorów,
  • metody usprawnienia systemu pomiarowego,
  • ćwiczenie,
  • dane dyksretne, atrybutowe - macierz KappaCohena,
  • obliczenia,
  • usprawnienia, wnioski, podsumowanie.

Moduł IV - Leadership w Jakości, czyli jak zarządzać Jakością, poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom podstawowy – 3 dni.

Zarządzanie zespołem przez postawy:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się uczestników i prowadzącego – 1szy etap tworzenia zespołu,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy – praca na kontrakcie, wypracowanie oczekiwanych zachowań,
  • ćwiczenie na testowanie zapałek, w zespołach, w celu pokazania jak trudna jest komunikacja i dlaczego od dziecka umiejąc mówić, słabo się porozumiewamy?

2. Analiza transakcyjna Erica Berne:

  • 3 postawy towarzyszące nam na codzień: rodzic krytyczny oraz opiekuńczy, dziecko zbuntowane i przystosowane oraz twórcze, dorosły,
  • ćwiczenia, dyskusja, rozpoznanie kim jestem tu i teraz oraz wykorzystanie po 1szym dniu szkolenia,
  • budowa autorytetu.

3. Model Alberta Mehrabiana o mowie ciała w dysonansie emocjonalnym:

  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
  • kłamstwo (mit) na temat Mehrabiana – co naprawdę dał nam jego eksperyment?,
  • dysonans emocjonalny w pigułce – jak szybko i łatwo rozpoznać w praktyce?

Zarządzanie zespołem przez kompetencje:

4. 5 etapów budowania zespołów – model Tuckman’a, 4 etapy budowania podczas zmiany:

  • postawy szefa wobec zespołu - Koncepcja D. McGregora,
  • style kierowania zespołem i grupą,
  • etapy pracy zespołu,
  • podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
  • zalety i wady pracy zespołowej,
  • warunki efektywności spotkań,
  • ćwiczenia na pracę zespołową.

5. Test psychometryczny Mereditha-Belbina na role w zespole:

  • typy i role ludzi w zespole,
  • przedyskutowanie na przykładach uczestników,
  • wykorzystanie narzędzia do motywacji, delegowania zadań, rozwoju pracowników.  

Zarządzanie zespołem przez motywację:

6. Modele motywacyjne Herzberg'a , McClelland'a, Abrahama Maslova:

  • motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (także odwrócony model Maslova),
  • co działa na dany typ człowieka w określonym momencie życia?
  • motywacja formalna, nieformalna, finansowa, pozafinansowa, wewnętrzna i zewnętrzna.

7. Przywództwo sytuacyjne Paula Hersey’a i Kennetha Blanchard’a:

  • jak zarządzać każdą osobą, po rozpoznaniu, do której z 4 komórek przynależy?,
  • dyskusja, ćwiczenia z „życia wzięte”, studia przypadku,
  • przypadki szczególne i niestandardowe oraz „wędrówki” osób ocenianych, przez komórki matrycy.

8. Zachowanie asertywne i komunikat asertywny FUKO:

  • komunikat "JA" – 3 etapy tworzenia,
  • narzędzie skutecznej komunikacji interpersonalnej,
  • sposoby przekazywania informacji zwrotnej,
  • parafraza,
  • konstruktywna krytyka,
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
  • asertywne formułowanie zdań,
  • rola komunikatu w relacjach "szef-podwładny" oraz „podwładny - szef", także „wczoraj kolega – dziś szef”,
  • trening komunikacji - język proaktywny (ćwiczenia).

Termin i czas trwania

20 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

21 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

22 stycznia 2025: 09:00 - 16:00

12 lutego 2025: 09:00 - 16:00

13 lutego 2025: 09:00 - 16:00

14 lutego 2025: 09:00 - 16:00

12 marca 2025: 09:00 - 16:00

13 marca 2025: 09:00 - 16:00

14 marca 2025: 09:00 - 16:00

7 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

8 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

9 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

9 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności - poziom podstawowy [84h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*