Lider TPM8 - Budowanie wskaźników w dziale utrzymania ruchu i działach technicznych – KPI – 2 dni

Cena za uczestnika:
1800,00 PLN (netto)
Kod: 2270/2025/ON
On-line, 23 czerwca 2025 - 24 czerwca 2025
Poziom: Średniozaawansowany

1. Wprowadzenie

Wskaźniki jakości procesu w TPM (definicja, wybór, przedstawianie wyników oraz znaczenie w poprawie eliminacji strat):

  • OEE (ang. Overall Equipment Effectiveness)
  • MTBF (ang. Mean Time Between Failures)
  • MTTR (ang. Mean Time To Repair)
  • MTTF (ang. Mean Time To Failure)
  • KPI (ang. Key Performance Indicator): definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
  • OCE (Overall Craft Effectiveness - Całkowita Efektywność Pacowników DUR) jako jedno z podstawowych narzędzi TPM sprawnego funkcjonowania WCM - World Class Manufacturing.
  • Metodologia obliczania wskaźnika OCE.
  • OCE, ocena SUR/DUR,
  • System dzielenia się informacją - raportowanie OCE.
  • Wizualizacja i stosowanie OCE jako podstawowe narzędzie Pracy Zespołowej na poziomie produkcji.
  • Rola OCE w funkcjonowaniu praktyki produkcyjnej Ukierunkowanego Doskonalenia (Focus Improvment).

2. Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje do zbudowania wskaźników:

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

3. Część warsztatowa:  

  • projektowanie wizji stanu obecnego i przyszłego wskaźników w firmie i dziale UR

4. Część warsztatowa:

  • długoterminowy i krótkoterminowy plan doskonalenia i wdrożenia rozwiązań.

5. Opracowanie bieżącej misji/polityki utrzymania ruchu na podstawie klientów zewnętrznych i wewnętrznych.

6. Zaplanowanie terminowe wizji, czyli gdzie firma chce być i czym się zajmować w przyszłości, łącznie z kluczowymi wskaźnikami rozwoju, według wymienionych kroków:

  • Ustanowienie ogólnej wizji i polityki całego utrzymania ruchu, ze względu na cele firmy.
  • Opracowana polityka zostaje przekazana na niższe szczeble zarządzania w celu zapoznania się i wypracowania własnej opinii. Proces ten nazywany jest "przerzucaniem piłki". "Piłka", czyli polityka firmy, przekazywana jest z działu do działu w celu jej przedyskutowania.
  • Podczas procesu "przerzucania piłki" ogólna polityka firmy przekładana jest na cele i polityki utrzymania ruchu.
  • Utrzymanie ruchu ustala cele i zadania do zrealizowania. Opracowane zostają także poszczególne działania i metody (mier¬niki) oceny realizacji tych działań.

7. Ustalenie i wybranie szczegółowej strategii oraz taktyk działania, aby dojść do wizji – łącznie z terminami i liderami działań.

Termin i czas trwania

23 czerwca 2025: 10:00 - 15:00

24 czerwca 2025: 10:00 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Lider TPM8 - Budowanie wskaźników w dziale utrzymania ruchu i działach technicznych – KPI – 2 dni

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*