Reprezentacja i reklama to bardzo ważne elementy w budowaniu wizerunku firmy czy marki. Reprezentacja polega na prezentowaniu siebie lub swojej marki w odpowiedni sposób, by zdobyć zaufanie i sympatię klientów. Może to obejmować zachowanie, komunikację, ubiór czy nawet wybór partnerów biznesowych.
Reklama natomiast to forma promocji, która ma na celu dotarcie do potencjalnych klientów i zachęcenie ich do skorzystania z usług lub zakupu produktów. Może przyjmować różne formy, takie jak reklamy telewizyjne, internetowe, zewnętrzne czy drukowane.
1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo - rekreacyjnych,
3. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: omówienie interpretacji i orzecznictwa:
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
- upominki reklamowe dla kontrahentów
- reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym
4. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
a) zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
b) rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
c) środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
5. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
5. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
- wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
- wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
- wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
- spotkania i wyjazdy integracyjne - warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
6. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
7. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
8. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
- poczęstunki dla pracowników - zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
9. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
10. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
11. Pytania uczestników
Termin i czas trwania
4 czerwca 2024: 10:00 - 15:00
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Sprawdź nasze dofinansowania
Masz problem z zapisem, pobierz:
Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.