Zobacz: poziom podstawowy, poziom średnio zaawansowany
Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.
Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom zaawansowany [70h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym administrację i usługi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.
Informacje o kursie:
- 10 dni warsztatowych
- 70h zegarowych
- Ograniczona liczba miejsc
- Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
- Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.
Moduł 1/4: Lider Lean Office – LO10, czyli zespołowe rozwiązywanie problemów w działach administracyjnych, usługach – 3 dni.
1. Wprowadzenie w temat szkolenia:
- zastosowanie PDCA, DMAIC,
- zasada SMART przy ustalaniu celów.
Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje :
- przykładowa mapa,
- definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
- wybór procesu,
- zebranie wiarygodnych danych,
- mapowanie przepływu informacji.
2. Wyodrębnienie i określenie "PROBLEMU":
- przeszkody stawiane przed procesem rozwiązywania problemu/problemów,
- ciąg procesu rozwiązywania "PROBLEMU" w tym:
- poszukiwanie przyczyn,
- określenie celu,
- analiza i wybór przyczyny,
- działania korygujące,
- standaryzacja.
3. Team Poka-Yoke - TPS - Zespół do spraw Problem Solving:
- zagadnienia wstępne,
- członkowie zespołu,
- budowanie zespołu,
- podział ról i odpowiedzialności,
- zasady współpracy w zespole,
- komunikacja w zespole.
4. Metodologia rozwiązywania problemów Poka-Yoke a metoda 8D:
- co to jest metoda Poka-Yoke oraz 8D i kiedy je można stosować,
- D0 - Przygotowanie do procesu Poka-Yoke,
- D1 - Powołanie zespołu Poka-Yoke,
- D2 - Opis problemu,
- D3 - Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
- D4 - Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
- metoda Poka-Yoke oraz 5 WHY,
- metoda 5W+1H,
- wykres przyczynowo-skutkowy Ishikawy,
- burza mózgów werbalna i niewerbalna,
- diagram Pareto,
- 4 podstawowe metody planowania eksperymentów,
- ABCD Suzuki,
- D5 - Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
- D6 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - PDCA,
- D7 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
- D8 - Podziękowania i uznania dla zespołu Poka-Yoke.
5. Warsztaty praktyczne.
Moduł 2/4: Lider Lean Office - LO11, czyli Kaizen w działach administracji i usługach: szybka kreatywność codzienna, pomysłodawstwo i uzasadnianie wniosków racjonalizatorskich – 2 dni.
1. Wstęp, integracja, kontrakt międzyludzki. Wprowadzenie i pojęcia podstawowe:
- ćwiczenia, dyskusja, przykładowe metody Richarda Wisemana – kilkadziesiąt sposobów jak na co dzień w sekundy lub minuty, wyzwolić kreatywność, działaniami (prawie) bezkosztowymi.
2. Filozofia kaizen:
- stota podejścia kaizen – Kaizen w życiu osobistym każdego z nas a Kaizen w organizacji,
- innowacje a kaizen,
- filozofia ciągłego doskonalenia w nowoczesnych organizacjach przemysłowych.
3. Kreatywne, lateralne myślenie - podstawa podejścia kaizen:
- istota twórczego myślenia,
- bariery kreatywności,
- ćwiczenia wspomagające kreatywne myślenie.
4. Przykłady zastosowań metody kaizen:
- przykłady zastosowań w organizacjach produkcyjnych i nieprodukcyjnych,
- korzyści z zastosowania podejścia kaizen,
- studium przypadku z organizacji produkcyjnej.
5. Kaizen - systemy zgłaszania wniosków usprawnień:
- różne systemy zgłaszania wniosków (usprawnień) - przykłady,
- sposoby nagradzania pracowników, motywacja Kaizen,
- opracowanie regulaminu Kaizen, co jest a co nie jest pomysłem
- droga pomysłu,
- korzyści płynące ze zgłaszania wniosków,
- opiniowanie i uzasadnianie wniosków pracowniczych,
- komisja do spraw Kaizen,
- spis pomysłów Kaizen,
- opracowanie formularza i regulaminu Kaizen.
8. Najlepiej działające na świecie narzędzia budujące kreatywność – omówienie, przećwiczenie:
- SCAMPER, Synektyka, technika Younga, metoda Walta Disneya, model SQVID.
Moduł 3/4: Lider Lean Office – LO12, czyli planista w Lean Office dzięki S&OP – strategicznemu planowaniu sprzedaży i operacji – 2 dni.
1. Wstęp organizacyjny, poznanie oczekiwań uczestników i prowadzącego, kontrakt międzyludzki.
2. Charakterystyka przedsiębiorstwa:
- planowanie logistyczne operacji (ang. Sales and Operations Planning, SOP)
- proces biznesowy ułatwiający firmie taktyczne planowanie i koordynowanie decyzji i działań dotyczących łańcucha dostaw w średnim okresie (zazwyczaj w okresie 4-12 najbliższych miesięcy) - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
- planowanie zagregowane - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
- planowanie operacyjne, taktyczne, strategiczne,
- planowanie zstępujące i wstępujące - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady
- strategie i rodzaje planów – wyrównawcza, dostosowawcza, mieszana - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
- analiza przepływów pieniężnych, przepływ pieniężny netto,
- wdrażanie SOP, horyzont planistyczny.
3. Podsumowanie.
Moduł 4/4: Lider Lean Office – LO13, czyli wybrane metody i narzędzia Lean Office w praktyce – 3 dni.
Wstęp – przedstawienie się, oczekiwań, obowiązujących zasad organizacyjnych.
- KPI (ang. Key Performance Indicator): definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
- SMART przy określaniu wskaźników celów, zadań
Część warsztatowa:
- projektowanie wizji stanu obecnego i przyszłego wskaźników działu – case study: „przyjeżdża dziennikarz i …..”
- OTIF wskaźnik oceny pracowników,
- 4 kroki metody opartej na wagach przy sprawiedliwej ocenie pracowniczej.
Kanban:
- Metoda pull w określaniu zapasów biurowych
- Wprowadzenie do kanban
- Obliczenia liczby kart kanban dla zapasów biurowych
TPM i SMED w biurze:
- opracowywanie instrukcji czyszczenia, sprzątania infrastruktury i urządzeń biurowych oraz regularne przeglądy
- czy występują elementy do przezbrojenia, np.: sala, drukarka itp.?
TWI:
- Mapa kompetencji.
- Macierz kompetencji dla pracowników.
- Ćwiczenie: Kompetencyjny opis stanowiska.
- opracowanie Arkusza pracy Standaryzowanej
- Wybrane narzędzia do badania satysfakcji klienta wewnętrznego: - Servqual, Servperf, Importance-Performance Analysis, SWOT – omówienie, przećwiczenie.
- Elementy zarządzania czasem: macierz Eisenhowera, macierz świadomości (rozumiem-akceptuję), matryca cost-benefit, macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie, przećwiczenie.
- (jeśli starczy czasu)
- Rabaty ilościowe – czy zniżka od dostawcy jest opłacalna dla firmy?
- ROP (Re-Order Point - Punkt Ponownego Zamawiania) w Kanbanie.
Masz problem z zapisem, pobierz:
Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom zaawansowany (70h)
Zapisz się