Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom zaawansowany (70h)

Cena za uczestnika:
6999,00 PLN (netto)

dla 5 pierwszych osób cena 6299 PLN: Promocja

Kod: 2033/2025/ON
On-line, 17 kwietnia 2025 - 21 maja 2025

Poziom: Zaawansowany

Zobacz: poziom podstawowy, poziom średnio zaawansowany

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom zaawansowany [70h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym administrację i usługi. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

Informacje o kursie:

  • 10 dni warsztatowych
  • 70h zegarowych
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Moduł 1/4: Lider Lean Office – LO10, czyli zespołowe rozwiązywanie problemów w działach administracyjnych, usługach – 3 dni.

1. Wprowadzenie w temat szkolenia:

  • zastosowanie PDCA, DMAIC,
  • zasada SMART przy ustalaniu celów.

Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje :

  • przykładowa mapa,
  • definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
  • wybór procesu,
  • zebranie wiarygodnych danych,
  • mapowanie przepływu informacji.

2. Wyodrębnienie i określenie "PROBLEMU":

  • przeszkody stawiane przed procesem rozwiązywania problemu/problemów,
  • ciąg procesu rozwiązywania "PROBLEMU" w tym:
    • poszukiwanie przyczyn,
    • określenie celu,
    • analiza i wybór przyczyny,
    • działania korygujące,
    •  standaryzacja.

3. Team Poka-Yoke - TPS - Zespół do spraw Problem Solving:

  • zagadnienia wstępne,
  • członkowie zespołu,
  • budowanie zespołu,
  • podział ról i odpowiedzialności,
  • zasady współpracy w zespole,
  • komunikacja w zespole.

4. Metodologia rozwiązywania problemów Poka-Yoke a metoda 8D:

  • co to jest metoda Poka-Yoke oraz 8D i kiedy je można stosować,
    • D0 - Przygotowanie do procesu Poka-Yoke,
    • D1 - Powołanie zespołu Poka-Yoke,
    • D2 - Opis problemu,
    • D3 - Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
    • D4 - Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
  • metoda Poka-Yoke oraz 5 WHY,
  • metoda 5W+1H,
  • wykres przyczynowo-skutkowy Ishikawy,
  • burza mózgów werbalna i niewerbalna,
  • diagram Pareto,
  • 4 podstawowe metody planowania eksperymentów,
  • ABCD Suzuki,
    • D5 - Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
    • D6 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - PDCA,
    • D7 - Wprowadzenie i zatwierdzenie stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
    • D8 - Podziękowania i uznania dla zespołu Poka-Yoke.

5. Warsztaty praktyczne.


Moduł 2/4: Lider Lean Office - LO11, czyli  Kaizen w działach administracji i usługach: szybka kreatywność codzienna, pomysłodawstwo i uzasadnianie wniosków racjonalizatorskich – 2 dni.

1. Wstęp, integracja, kontrakt międzyludzki. Wprowadzenie i pojęcia podstawowe:

  •  ćwiczenia, dyskusja, przykładowe metody Richarda Wisemana – kilkadziesiąt sposobów jak na co dzień w sekundy lub minuty, wyzwolić kreatywność, działaniami (prawie) bezkosztowymi.

2. Filozofia kaizen:

  • stota podejścia kaizen – Kaizen w życiu osobistym każdego z nas a Kaizen w organizacji,
  • innowacje a kaizen,
  • filozofia ciągłego doskonalenia w nowoczesnych organizacjach przemysłowych.

3. Kreatywne, lateralne myślenie - podstawa podejścia kaizen:

  • istota twórczego myślenia,
  • bariery kreatywności,
  • ćwiczenia wspomagające kreatywne myślenie.

4. Przykłady zastosowań metody kaizen:

  • przykłady zastosowań w organizacjach produkcyjnych i nieprodukcyjnych,
  • korzyści z zastosowania podejścia kaizen,
  • studium przypadku z organizacji produkcyjnej.

5. Kaizen - systemy zgłaszania wniosków usprawnień:

  • różne systemy zgłaszania wniosków (usprawnień) - przykłady,
  • sposoby nagradzania pracowników, motywacja Kaizen,
  • opracowanie regulaminu Kaizen, co jest a co nie jest pomysłem
  • droga pomysłu,
  • korzyści płynące ze zgłaszania wniosków,
  • opiniowanie i uzasadnianie wniosków pracowniczych,
  • komisja do spraw Kaizen,
    • spis pomysłów Kaizen,
    • opracowanie formularza i regulaminu Kaizen.

8. Najlepiej działające na świecie narzędzia budujące kreatywność – omówienie, przećwiczenie:

  • SCAMPER, Synektyka, technika Younga, metoda Walta Disneya, model SQVID.

Moduł 3/4: Lider Lean Office – LO12, czyli planista w Lean Office dzięki S&OP – strategicznemu planowaniu sprzedaży i operacji – 2 dni.

1. Wstęp organizacyjny, poznanie oczekiwań uczestników i prowadzącego, kontrakt międzyludzki.

2. Charakterystyka przedsiębiorstwa:

  • planowanie logistyczne operacji (ang. Sales and Operations Planning, SOP)
  • proces biznesowy ułatwiający firmie taktyczne planowanie i koordynowanie decyzji i działań dotyczących łańcucha dostaw w średnim okresie (zazwyczaj w okresie 4-12 najbliższych miesięcy) - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
  • planowanie zagregowane - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
  • planowanie operacyjne, taktyczne, strategiczne,
  • planowanie zstępujące i wstępujące - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady
  • strategie i rodzaje planów – wyrównawcza, dostosowawcza, mieszana - studium przypadku, ćwiczenia, przykłady,
  • analiza przepływów pieniężnych, przepływ pieniężny netto,
  • wdrażanie SOP, horyzont planistyczny.

3. Podsumowanie.


Moduł 4/4: Lider Lean Office – LO13, czyli wybrane metody i narzędzia Lean Office w praktyce – 3 dni.

Wstęp – przedstawienie się, oczekiwań, obowiązujących zasad organizacyjnych.

  • KPI (ang. Key Performance Indicator): definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
  • SMART przy określaniu wskaźników celów, zadań

Część warsztatowa:  

  • projektowanie wizji stanu obecnego i przyszłego wskaźników działu – case study: „przyjeżdża dziennikarz i …..”
  • OTIF wskaźnik oceny pracowników,
  • 4 kroki metody opartej na wagach przy sprawiedliwej ocenie pracowniczej.

Kanban:

  • Metoda pull w określaniu zapasów biurowych
    • Wprowadzenie do kanban
    • Obliczenia liczby kart kanban dla zapasów biurowych

TPM i SMED w biurze:

  • opracowywanie instrukcji czyszczenia, sprzątania infrastruktury i urządzeń biurowych oraz regularne przeglądy
  • czy występują elementy do przezbrojenia, np.: sala, drukarka itp.?

TWI:

  • Mapa kompetencji.
  • Macierz kompetencji dla pracowników.
  • Ćwiczenie:  Kompetencyjny opis stanowiska.
  • opracowanie Arkusza pracy Standaryzowanej
  • Wybrane narzędzia do badania satysfakcji klienta wewnętrznego: - Servqual, Servperf, Importance-Performance Analysis, SWOT – omówienie, przećwiczenie.
  • Elementy zarządzania czasem: macierz Eisenhowera, macierz świadomości (rozumiem-akceptuję), matryca cost-benefit, macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie, przećwiczenie.
  • (jeśli starczy czasu)
  • Rabaty ilościowe – czy zniżka od dostawcy jest opłacalna dla firmy?
  • ROP (Re-Order Point - Punkt Ponownego Zamawiania) w Kanbanie.

Termin i czas trwania

17 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

18 kwietnia 2025: 09:00 - 16:00

19 maja 2025: 09:00 - 16:00

21 maja 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Administracji i Usług – poziom zaawansowany (70h)

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym