Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności - poziom średnio zaawansowany [84h]

Cena za uczestnika:
6999,00 PLN (netto)
Kod: 2034/2025/ON
On-line, 14 maja 2025 - 1 lipca 2025
Poziom: Średniozaawansowany

Zobacz: poziom podstawowy, poziom zaawansowany

Kwestie holistycznego podejścia, kompetencji wyższego rzędu: twardych i interpersonalnych ("miękkich"), z roku na rok nabierają większego znaczenia, w zakresie przetrwania w biznesie. W dobie dynamicznych zmian i rozwoju AI, chcąc stać się niezastąpionym liderem, warto posiąść wiedzę oraz umiejętności, gwarantujące teraz i w przyszłości bycie produktywnym.

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności – poziom średnio zaawansowany [84h], skierowana jest do osób przedsiębiorczych, które chcą zdobyć praktyczną oraz skondensowaną wiedzę w zakresie obejmującym jakość i niezawodność. Podczas trwania dowiedzą się Państwo całego spektrum aktualnych oraz planowanych działań w tym zakresie. Swobodnie będziecie się poruszać w każdym otoczeniu biznesowym, zabezpieczając swoje interesy na odpowiednim poziomie i dbając o zrównoważony rozwój.

 

Informacje o kursie:

  • 12 dni warsztatowych
  • 84h zegarowe
  • Ograniczona liczba miejsc
  • Kolejność modułów może się zmieniać w razie zapotrzebowania uczestników
  • Każdy moduł rozpoczyna się i kończy wewnętrznym testem jednokrotnego wyboru, sprawdzającym poziom wiedzy przed i po odbytym kursie.

Moduł 1/5: Leadership w Jakości ZJ5-Z, czyli jak zarządzać Jakością poprzez kompetencje interpersonalne („miękkie”) - poziom średnio zaawansowany – 3 dni.

Zarządzanie zespołem przez autorytet:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. Właściwe skomunikowanie się z każdą osobą na świecie za pomocą modelu DISC (DISA) D3 [TEAMS (test psychometryczny Mereditha-Belbina), VALUES (praca na kontrakcie), BAI (motywacja, 6 sił napędowych)], Williama Moultona Marstona:

  • test psychometryczny, wykres radarowy,
  • narzędzia wspomagające,
  • ćwiczenia i studia przypadku,
  • dyskusja, przykłady z życia osobistego i zawodowego,
  • wykorzystanie w praktyce podczas obiadowej przerwy szkoleniowej i od razu po 1szym dniu szkoleniowym.

3. Model kwadratu komunikacyjnego według Friedemanna Schulza von Thuna:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • przećwiczenie 4 „uszu”, płaszczyzn komunikacyjnych – ucho apelu, ujawniania siebie, faktów i relacji,
  • jak na 4 sposoby można rozumieć jedno zdanie, sytuacje każdego dnia.

4. Sztuka perswazji i wywierania wpływu – Przywództwo/ Autorytet/ Charyzma:

  • posługiwanie się regułami wpływu społecznego (wg Roberta Cialdiniego):

a. Prawo rewanżu.

b. Prawo kontrastu.

c. Prawo sympatii.

d. Prawo pozytywnych skojarzeń.

e. Prawo konsekwencji.

f.  Prawo limitu.

g. Prawo konformizmu.

h. Prawo autorytetu.

  • w jaki sposób zastosować każde z tych praw w praktyce dnia codziennego.

Zarządzanie zespołem przez zmianę na lepsze:

5. Rozwiązywanie konfliktów - test psychometryczny, style i przepracowywanie konfliktów wg Christophera W. Moore’a:

  • "wczoraj kolega dziś szef",
  • diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów,
  • odzaje i modele rozwiązywania konfliktów,
  • test, ćwiczenia praktyczne,
  • studium przypadku trenera i z praktyki firmy.

6. Rola autorytetu:

  • podstawowe czynniki budujące autorytet,
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.

7. Ćwiczenia praktyczne.

Zarządzanie zespołem przez pozytywne emocje:

8. Zarządzanie stresem i kontrolowanie emocji - Samoregulacja i przepracowywanie stresu wg modelu Paula D. Macleana:

  • nazwanie emocji po "imieniu",
  • inteligencja emocjonalna,
  • co to jest stres i kiedy występuje?
  • podejmowanie decyzji w stresie,
  • ćwiczenie na sytuacje stresogenne i jak sobie z nimi radzić - burza mózgów,
  • macierz ustalania priorytetów w życiu – omówienie jak stosować.

9. Skuteczna komunikacja pisemna - np.: mail'e, sms'y, insrukcje, ogłoszenia:

  • test umiejętności komunikacyjnych,
  • ćwiczenia, studia przypadku,
  • dyskusja o doświadczeniach z życia zawodowego uczestników w tym zakresie,
  • przykłady, omówienie dotychczasowych dokonań uczestników.

Moduł 2/5: Leadership ZJ6-S – poziom specjalny – superwizja, coaching oraz najbardziej aktualne metody behawioralne z perspektywy NVC Marshala Bertrama Rosenberga – 3 dni.

Behawiorystyka:

1. Wstęp:

  • przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
  • sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.

2. NVC w praktyce, czyli Nonviolent Communication, po polsku Porozumienie bez Przemocy (PBP), dr Marshala Bertrama Rosenberga:

  • Czym różnią się emocje od uczuć?, Jak rozróżnić uczucia prawdziwe od rzekomych?,
  • Jakie są podstawowe emocje?, Jakie są potrzeby każdego z nas?,
  • Jak sobie je uświadomić?, Jak tworzyć obserwacje a nie diagnozy?,
  • Jak artykułować konkretne oczekiwania?, I wiele więcej.
  • Poznaj naturalny, wspólny język, nas wszystkich ludzi na świecie.

3. Model WWKD, 4 kroków przełamywania strachu przed zmianą.

4. Style odczuwania i uczenia się – test psychometryczny:

  • dotykowiec, wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk (uczynkowiec),
  • wnioski dla życia zawodowego i osobistego.

5. Model neurologiczny dr Roberta Dilts'a:

  • jak szkolić siebie i pracowników?
  • omówienie, przykłady, zastosowanie w praktyce.

6. Piramida uczenia się wg Bruce'a Hylanda:

  • warunki i kryteria przekazywania wiedzy,
  • jak dorośli rozumiejąc informacje?
  • co najlepiej dociera do naszych głów?
  • od czego zacząć wypracowywanie pożądanych zachowań?

Superwizja:

7. Delegowanie zadań wg Kennetha Blanchard'a:

  • co można delegować a czego nie?
  • sporządzanie listy zadań do delegowania,
  • studium przypadku,
  • odgrywanie scen pod okiem prowadzącego: zlecanie trudnych zadań, trudne rozmowy, przełamywanie barier komunikacyjnych, rozmowy karzące, nagradzające, dyscyplinujące, konfliktowe, asertywne.

8. Checklista 116 kompetencji "miękkich" oraz tworzenie matrycy kompetencji pracowniczych:

  • co brać pod uwagę?
  • dyskusja,
  • wypracowanie w praktyce – warsztaty w zespołach.

9. Test – czy jestem dobrym liderem?:

  • dyskusja, wnioski, zadania do wykonania po szkoleniu aby stawać się lepszym liderem,
  • zalecenie dla uczestników – nad którym narzędziem każdy powinien więcej popracować.

10. Test psychometryczny określający poziom asertywności:

  • omówienie, wnioski, zalecenia.

11. Test psychometryczny Le Senne'a  i dr Hartmanna:

  • testy te stanowią świetne uzupełnienie testów z poprzednich szkoleń,
  • dyskusja, wybranie mocnych i słabych stron uczestników,
  • zalecenie do doskonalenia.

Coaching:

12. Okno Johari pokazujące otwartość na świat, otwartość w dialogu:

  • ocena elastyczności swojego umysłu,
  • jak rozwijać „głowę”?,
  • w którą stronę podążać?,
  • im większy strach tym większa nagroda?,
  • wnioski.

13. Metodyka Hoshin Kanri w zarządzaniu sobą:

  • osobista misja, wizja i strategia działania,
  • pytania o stan obecny i przyszły,
  • ćwiczenie – wehikuł czasu, czyli stan przyszły za 3 lata w życiu zawodowym, osobistym, finansowym i zdrowotnym,
  • siły napędzające i czynniki pomocne na co dzień.

14. Kaizen w życiu każdego z nas – jaki jest najmniejszy krok w pracy i w domu aby zacząć już dziś? – ćwiczenia poglądowe.

  • wypracowywanie „atomowych” nawyków poprzez Kaizen - idea małych kroków w praktyce życia codziennego.

15. Coaching pracownika w praktyce - checklista i pytania:

  • przepracowanie, wnioski, metodyka zastosowania na co dzień.

Moduł 3/5: Lider Jakości ZJ7, czyli zarządzanie ryzykiem produktu poprzez DFMEA – Design Failure Mode Effect Analysis – Analiza Przyczyn i Skutków Wad Produktu. Edycja 1-sza AIAG i VDA QMC (edycja 5-ta AIAG), czerwiec 2019. 1st edition by AIAG & VDA QMC (5th by AIAG), june 2019 – 2 dni.

1. Wprowadzenie do analizy ryzyka:

  • istota i cele prowadzenia analizy DFMEA,
  • korzyści z zastosowania DFMEA,
  • trudności z zastosowaniem DFMEA,
  • krytyczne czynniki rzutujące na efektywność i skuteczność DFMEA,
  • uczestnicy zostaną zapoznani z istotą oceny ryzyka. Będą rozumieli jego istotę i podstawowe założenia. Poznają ograniczenia i zalety DFMEA.

2. Zapewnienie i doskonalenie jakości a działania korygujące / zapobiegawcze, FMEA jako narzędzie ciągłej poprawy jakości - PDCA.

3. Organizacja analizy DFMEA, niezbędne zasoby, rola zespołu.

4. FMEA produktu (DFMEA):

  • istota FMEA produktu,
  • poszczególne etapy analizy,
  • omówienie przykładowych analiz.

5. Przygotowanie danych wejściowych dla DFMEA - informacje nt. niezgodności, specyfikacje wyrobu i procesu.

6. Projektowanie działań doskonalących, warianty działań (działania adresowane wadzie a działania adresowane przyczynie).

7. Narzędzia pomocnicze: burza mózgów, wykres Ishikawy, 5Why.

9. Dobór wskaźników: Z (Znaczenia - Szkodliwości - Severity), C (Częstości - Occurrence), W (Wykrywalności - Detection) wg wytycznych FMEA 1st Edition; interpretacja AP - Wskaźnika Priorytetu Akcji (Action Priority).

10. Podstawowe problemy organizacji pracy zespołu DFMEA.

11. Opracowanie skali SOD typowej dla firmy i wskaźnika AP.

12. Koszty nie prowadzenia FMEA.

13. Priorytet dla błędów o wysokich wagach.

14. Dokumentowanie realizacji działań.

15. Ocena skuteczności działań.

16. Case study – gotowe, wykonane DFMEA, na przykładzie trenera, rozdane i omówione.


Moduł 4/5: Lider Jakości ZJ8, czyli zarządzanie ryzykiem procesu poprzez PFMEA – Process Failure Mode Effect Analysis – Analiza Przyczyn i Skutków Wad Procesu. Edycja 1-sza AIAG i VDA QMC (edycja 5-ta AIAG), czerwiec 2019. 1st edition by AIAG & VDA QMC (5th by AIAG), june 2019 – 2 dni.

1. Wprowadzenie do analizy ryzyka:

  • istota i cele prowadzenia analizy PFMEA,
  • korzyści z zastosowania PFMEA,
  • trudności z zastosowaniem PFMEA,
  • krytyczne czynniki rzutujące na efektywność i skuteczność PFMEA,
  • uczestnicy zostaną zapoznani z istotą oceny ryzyka. Będą rozumieli jego istotę i podstawowe założenia. Poznają ograniczenia i zalety PFMEA.

2. Zapewnienie i doskonalenie jakości a działania korygujące / zapobiegawcze, PFMEA jako narzędzie ciągłej poprawy jakości - PDCA.

3. Organizacja analizy PFMEA, niezbędne zasoby, rola zespołu.

4. FMEA dla procesu (PFMEA):

  • stota FMEA procesu,
  • poszczególne etapy analizy,
  • omówienie przykładowych analiz,
  •  różnice pomiędzy FMEA procesu i produktu.

5. Przygotowanie danych wejściowych dla PFMEA - informacje nt. niezgodności, specyfikacje wyrobu i procesu.

6. Projektowanie działań doskonalących, warianty działań (działania adresowane wadzie a działania adresowane przyczynie).

7. Narzędzia pomocnicze: burza mózgów, wykres Ishikawy, 5Why.

9. Dobór wskaźników: Z (Znaczenia - Szkodliwości - Severity), C (Częstości - Occurrence), W (Wykrywalności - Detection) wg wytycznych FMEA 1st Edition; interpretacja AP - Wskaźnika Priorytetu Akcji (Action Priority).

10. Podstawowe problemy organizacji pracy zespołu PFMEA.

11. Koszty nie prowadzenia FMEA.

12. Priorytet dla błędów o wysokich wagach.

13. Dokumentowanie realizacji działań.

14. Ocena skuteczności działań.

15. Case study – gotowe, wykonane PFMEA, na przykładzie trenera, rozdane i omówione.


Moduł 5/5: Lider Jakości ZJ9 – APQP (Advanced Product Quality Planning – zaawansowane planowanie jakości produktu), CP (Control Plan – plan kontroli) i PPAP (Production Part Approval Process – proces akceptacji części produkcyjnych) - zaawansowane planowanie jakości – 2 dni.

1. Podstawowe zasady systemu zarządzania produkcją w branży motoryzacyjnej.

2. Źródła wymagań: normy, specyfikacje, podręczniki IATF, CSR (Customer Specific Requirements - specyficzne wymagania klientów - głównych firm motoryzacyjnych).

3. Ideologia APQP - zarządzania wdrożeniami nowych wyrobów; etapy:

  • planowanie projektu,
  • projektowanie wyrobu,
  • projektowanie procesu,
  • projektowanie i produkcja narzędzi,
  • walidacja produktu i procesu,
  • produkcja i sprzężenie zwrotne,
  • listy kontrolne stosowane na poszczególnych etapach APQP.

4. Typowe techniki, narzędzia i dokumenty:

  • Biznes Plan i kontrakt z klientem,
  • harmonogram APQP, kroki milowe, zatwierdzenia, przeglądy, walidacje APQP i procesów,
  • FMEA - Analiza Potencjalnych Wad i ich Skutków (dla konstrukcji produktów i procesów produkcyjnych) – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,
  • Process Flowchart - schemat blokowy procesów produkcyjnych wraz z planem rozmieszczenia procesów (Floor Layout) -  – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,
  • Control Plan - Plany Kontroli
  • MSA - Analiza Systemów Pomiarowych, R&R- analiza powtarzalności i odtwarzalności dla sprzętu pomiarowego i sprawdzianów -  – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,
  • wymagania dotyczące kwalifikacji personelu,
  • instrukcje pracownicze,
  • Capability Study - badanie zdolności procesów -  – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,
  • R&R (Run and Rate) - pomiary wyników produkcji próbnej -  – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,
  • Nadzorowanie produkcji seryjnej - reklamacje, techniki 8D, przegląd zwrotów reklamacyjnych i RCA (Root Cause Analysis) -  – wspomniane i krótkie omówienie, całość jest na innym szkoleniu,

5. PPAP - omówienie najważniejszych zagadnień:

  • zasady uzgodnień klient-dostawca,
  • typowe i opcjonalne elementy przedkładane do zatwierdzenia - przegląd, omówienie,
  • podział odpowiedzialności w firmie w zakresie poszczególnych składników PPAP oraz koordynacji projektu,
  • przedłożenie PPAP: kiedy pierwszy raz, zasady wypełniania gwarancji przedłożenia (PSW), poziomy przedłożeń, zasady aktualizacji PPAP i powiadamiania klienta o zmianach,
  • wykorzystanie Podręcznika Dostawcy i umowy klient-dostawca dla uzgodnienia PPAP,
  • niektóre specyficzne wymagania wielkich producentów dot. PPAP (CSR),
  • przykładowa procedura zarządzania procesem PPAP,
  • współpraca z dostawcami usług.

6. Informacja o innych stosowanych technikach i narzędziach.

7. Prezentacja przykładowej procedury wdrażania nowych projektów według APQP wraz z PPAP dla klienta i od dostawców.

8. Podsumowanie szkolenia.

Termin i czas trwania

14 maja 2025: 09:00 - 16:00

15 maja 2025: 09:00 - 16:00

16 maja 2025: 09:00 - 16:00

23 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

24 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

30 czerwca 2025: 09:00 - 16:00

1 lipca 2025: 09:00 - 16:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Certyfikowana Ścieżka rozwoju Lidera Jakości i Niezawodności - poziom średnio zaawansowany [84h]

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Dodatkowe informacje

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym