Pochodzenie towarów w praktyce – kluczowy element odprawy celnej w eksporcie i imporcie

Cena za uczestnika:
590,00 PLN (netto)
Kod: 2283/2025/ON
On-line, 18 września 2025 - 18 września 2025

Cel szkolenia: zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami prawidłowego deklarowania preferencyjnego i niepreferencyjnego pochodzenia towarów. Zasady korzystania z dokumentów potwierdzających pochodzenie towaru w imporcie. Formuła warsztatowa – pozwala na samodzielne ćwiczenia dot. potwierdzania pochodzenia towarów oraz korzystania z preferencyjnych stawek celnych w imporcie.

Grupa docelowa: pracownicy firm eksportujących towary poza UE, także firm dostarczających towary z przeznaczeniem na eksport. Pracownicy firm importujących towary spoza obszaru UE, przedstawiciele celni (pracownicy agencji celnych), firmy zajmujące się doradztwem gospodarczym. Osoby nadzorujące pracowników w przedmiotowych firmach. Szkolenie także będzie bardzo przydatne dla osób zamierzających pracować jako przedstawiciel celny (przyszły agent celny) lub w biurze d.s. celnych w firmach dokonujących obrotu towarowego z zagranicą.

1. Status celny towarów

  • Towary unijne
  • Towary nieunijne
  • Potwierdzenie statusu celnego towarów – dokumentacja
  • Ćwiczenia

2. Niepreferencyjne pochodzenie towarów

  • Akty prawne
  • Ustalanie pochodzenia
  • Dokumentowanie pochodzenia
  • Ćwiczenia

3. Preferencyjne pochodzenie towarów

  • Akty prawne
  • Preferencyjne reguły pochodzenia – ćwiczenia
  • Dokumenty potwierdzające preferencyjne pochodzenie – studia przypadków
  • Umowy o wolnym handlu – studium przypadku (matryca preferencji)
  • Ogólny system preferencji taryfowych GSP – ćwiczenia
  • Deklaracja dostawców – ćwiczenia
  • Wiążąca informacja o Pochodzeniu

4. Ćwiczenia na podstawie przesłanych przykładów

Termin i czas trwania

18 września 2025: 10:00 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Pochodzenie towarów w praktyce – kluczowy element odprawy celnej w eksporcie i imporcie

Doradztwo we wdrażaniu KSeF i rozwiązaniach informatycznych – kompleksowe wsparcie z partnerami IT

W związku z nadchodzącym obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), oferujemy kompleksowe doradztwo przy wdrażaniu rozwiązań zgodnych z nowymi przepisami. Naszym celem jest zapewnienie płynnej i bezpiecznej transformacji procesów fakturowania w Państwa firmie – bez względu na wielkość organizacji czy branżę.

  • 1. Analiza potrzeb i gotowości organizacji

    Rozpoczynamy od dokładnej analizy obecnych procesów fakturowania, obiegu dokumentów oraz systemów finansowo-księgowych. Pomagamy zidentyfikować obszary wymagające dostosowania do wymogów KSeF.

  • 2. Strategia wdrożenia KSeF

    Przygotowujemy spersonalizowany plan działania obejmujący harmonogram wdrożenia, identyfikację kluczowych punktów integracji oraz rekomendację odpowiednich narzędzi i technologii.

  • 3. Procedury KSeF

    Dobrze napisana procedura KSeF to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój przedsiębiorcy. Dzięki niej firma może działać zgodnie z przepisami, a jednocześnie w sposób uporządkowany i efektywny.

    Bywa jednak, że opracowywanie procedury KSeF nie należy do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach czy w grupach kapitałowych. W związku z tym jako PCDK Group wspieramy firmy w kompleksowym opracowaniu i wdrożeniu takich procedur. Nasi konsultanci pomagają wybrać odpowiednią dla Państwa firmy formę nadawania uprawnień, przygotowują wzory dokumentów oraz proponują rozwiązania awaryjne i kontrolne dopasowane do struktury Państwa firmy.

    Dzięki wsparciu doradców PCDK Group, przedsiębiorcy mogą być spokojni o profesjonalne oraz dostosowane do specyfiki ich działalności przeprowadzenie tego procesu.

  • 4. Testy i szkolenia

    Przeprowadzamy testy funkcjonalne oraz szkolimy pracowników z obsługi nowego systemu, zapewniając sprawną adaptację organizacji do pracy z e-fakturami.

  • 5. Stałe wsparcie i aktualizacje

    Oferujemy pomoc także po wdrożeniu – monitorujemy zmiany w przepisach, pomagamy w aktualizacjach i odpowiadamy na bieżące pytania zespołu.

Dlaczego warto?

Doświadczenie i kompetencje – mamy praktyczną wiedzę z zakresu prawa podatkowego, procesów biznesowych oraz technologii informatycznych.

Współpraca z renomowanymi partnerami IT – rekomendujemy sprawdzone narzędzia, które spełniają wymogi KSeF i są elastyczne względem indywidualnych potrzeb klienta.

Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami – nasze rozwiązania spełniają wymogi dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych w kontekście KSeF.

Masz pytania odnośnie podatków?

marcin otreba

Marcin Otręba

Partner zarządzający
Doradca podatkowy

tel: +48 22 299 23 23
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Umów się na spotkanie online z ekspertem

 

Zostaw nam swoje dane, oddzwonimy

  Refresh Captcha  
 

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym