Obowiązki płatnika za rok 2025 w 2026r. (PIT-11, śmierć pracownika, PIT-4R, PIT-8AR, aktualizacja PIT-2)

Cena za uczestnika:
610,00 PLN (netto)
Kod: 2897/2026/ON
On-line, 12 stycznia 2026 - 12 stycznia 2026

Szkolenie pozwala uporządkować i zaktualizować wiedzę dotyczącą rozliczeń podatkowych, które pracodawcy i działy kadrowo-płacowe muszą wykonać w nowym roku. Uczestnicy poznają zasady prawidłowego sporządzania deklaracji PIT-11, PIT-4R i PIT-8AR, a także procedury związane ze śmiercią pracownika oraz aktualizacją formularza PIT-2. Szkolenie ma charakter praktyczny i skupia się na najnowszych wymaganiach, terminach oraz najczęściej popełnianych błędach.

Program

1. PIT-11

  • terminy złożenia
  • przekazanie podatnikom w formie elektronicznej
  • wykazywanie przychodów z grupy zwolnień PIT-0
  • więcej niż jeden PIT-11 dla tej samej osoby
  • ustanie obowiązku poboru zaliczki w trakcie roku
  • informacja dla obywateli Ukrainy, którzy wyjechali z Polski
  • przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
  • korekta PIT-11

2. Śmierć podatnika

  • przychód ze stosunku pracy, a przychody z praw majątkowych
  • PIT-11 dot. przychodów uzyskanych przed śmiercią
  • PIT-11 dla osób uprawnionych
  • problemy dot. małoletnich uprawnionych
  • spadek po zmarłym

3. PIT-4R – roczna deklaracja o zaliczkach na podatek dochodowy

  • kto, kiedy i jak ma obowiązek złożyć
  • jak określić liczbę podatników
  • zaliczki należne, a zaliczki pobrane
  • podatnicy korzystający ze zwolnień z grupy PIT-0

4. PIT-8AR – deklaracja roczna o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych

  • kto, kiedy i jak ma obowiązek złożyć
  • od jakich przychodów opłaca się podatek zryczałtowany
  • problemy z małymi zleceniami

5. Wnioski i oświadczenia podatkowe – aktualizacja PIT-2

  • wycofanie, aktualizacja i zmiana złożonych wniosków i oświadczeń
  • własny wzór formularza a aktualizacja na wzorze ministerialnym
  • termin uwzględnienia aktualizacji
  • ważność wniosków i oświadczeń w kolejnych latach podatkowych
  • znana zmiana okoliczności, a brak aktualizacji
  • weryfikacja poprawności złożonych wniosków i oświadczeń
  • wyłączenie odpowiedzialności płatnika

Termin i czas trwania

12 stycznia 2026: 09:40 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Obowiązki płatnika za rok 2025 w 2026r. (PIT-11, śmierć pracownika, PIT-4R, PIT-8AR, aktualizacja PIT-2)

Zapisz się
Cena:

Osoba zgłaszająca

Dane uczestników

Dane do faktury (Nabywca)

Warunki uczestnictwa

wymagane*

Doradztwo we wdrażaniu KSeF i rozwiązaniach informatycznych – kompleksowe wsparcie z partnerami IT

W związku z nadchodzącym obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), oferujemy kompleksowe doradztwo przy wdrażaniu rozwiązań zgodnych z nowymi przepisami. Naszym celem jest zapewnienie płynnej i bezpiecznej transformacji procesów fakturowania w Państwa firmie – bez względu na wielkość organizacji czy branżę.

  • 1. Analiza potrzeb i gotowości organizacji

    Rozpoczynamy od dokładnej analizy obecnych procesów fakturowania, obiegu dokumentów oraz systemów finansowo-księgowych. Pomagamy zidentyfikować obszary wymagające dostosowania do wymogów KSeF.

  • 2. Strategia wdrożenia KSeF

    Przygotowujemy spersonalizowany plan działania obejmujący harmonogram wdrożenia, identyfikację kluczowych punktów integracji oraz rekomendację odpowiednich narzędzi i technologii.

  • 3. Procedury KSeF

    Dobrze napisana procedura KSeF to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój przedsiębiorcy. Dzięki niej firma może działać zgodnie z przepisami, a jednocześnie w sposób uporządkowany i efektywny.

    Bywa jednak, że opracowywanie procedury KSeF nie należy do najłatwiejszych zadań, zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach czy w grupach kapitałowych. W związku z tym jako PCDK Group wspieramy firmy w kompleksowym opracowaniu i wdrożeniu takich procedur. Nasi konsultanci pomagają wybrać odpowiednią dla Państwa firmy formę nadawania uprawnień, przygotowują wzory dokumentów oraz proponują rozwiązania awaryjne i kontrolne dopasowane do struktury Państwa firmy.

    Dzięki wsparciu doradców PCDK Group, przedsiębiorcy mogą być spokojni o profesjonalne oraz dostosowane do specyfiki ich działalności przeprowadzenie tego procesu.

  • 4. Testy i szkolenia

    Przeprowadzamy testy funkcjonalne oraz szkolimy pracowników z obsługi nowego systemu, zapewniając sprawną adaptację organizacji do pracy z e-fakturami.

  • 5. Stałe wsparcie i aktualizacje

    Oferujemy pomoc także po wdrożeniu – monitorujemy zmiany w przepisach, pomagamy w aktualizacjach i odpowiadamy na bieżące pytania zespołu.

Dlaczego warto?

Doświadczenie i kompetencje – mamy praktyczną wiedzę z zakresu prawa podatkowego, procesów biznesowych oraz technologii informatycznych.

Współpraca z renomowanymi partnerami IT – rekomendujemy sprawdzone narzędzia, które spełniają wymogi KSeF i są elastyczne względem indywidualnych potrzeb klienta.

Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami – nasze rozwiązania spełniają wymogi dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych w kontekście KSeF.

Masz pytania odnośnie podatków?

marcin otreba

Marcin Otręba

Partner zarządzający
Doradca podatkowy

tel: +48 22 299 23 23
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Umów się na spotkanie online z ekspertem

 

Zostaw nam swoje dane, oddzwonimy

  Refresh Captcha  
 

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym