Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.

Cena:
520.00 PLN (netto)
Kod: 01067/2024/ON
On-line, od: 4 kwietnia 2024 do: 4 kwietnia 2024
Poziom: Średniozaawansowany

1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?

2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń

  • upominki dla kontrahentów,
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
  • poczęstunki dla kontrahentów,
  • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
  • organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo - rekreacyjnych,

3. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: omówienie interpretacji i orzecznictwa:

  • organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki  i inne materiały reklamowe
  • upominki reklamowe dla kontrahentów
  • reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym

4.  Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:

a) zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.

b) rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

c) środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.

5. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług

  • wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
  • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego

 5. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych

  • wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
  • wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
  • wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
  • spotkania i wyjazdy integracyjne - warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.

6. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:

  • upominki i nagrody dla kontrahentów,
  • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
  • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),

7. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1

8. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:

  • poczęstunki dla pracowników - zasady opodatkowania,
  • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
  • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,

9. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym

10. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.

11. Pytania uczestników

Termin i czas trwania

4 kwietnia 2024: 10:00 - 15:00

Szkolenia otwarte

Marcin Sadkowski

tel: 690 017 860
e-mail: m.sadkowski@pcdk.pl

Szkolenia zamknięte

Michał Siwiński

tel: 690 017 583
e-mail: m.siwinski@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia dofinansowane są z BUR i KFS
Masz pytania o dofinansowanie?

Tel: 22 299 23 23

Masz problem z zapisem, pobierz:

Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług.

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym