Polityka kadrowa w firmie - czyli jak skutecznie zarządzać pracownikami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Cena:
590.00 PLN (netto)

390 PLN dla pierwszych 5 osób: Promocja

Kod: 1738/2024/ON
On-line, od: 22 listopada 2024 do: 22 listopada 2024


Poziom: Średniozaawansowany

I. Wprowadzenie

  1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
  2. Specyfika rynku pracy w sektorze
  3. Znaczenie polityki kadrowej
  4. Rola HR w budowaniu wartości przedsiębiorstwa finansowego.
  5. Kluczowe wyzwania HR: rekrutacja, retencja, rozwój pracowników.

II. Prawo pracy w praktyce: od nawiązania do rozwiązania stosunku pracy

  1. Kiedy zawieramy umowę o pracę a w jakich sytuacjach umowy cywilnoprawne?
  2. Nawiązanie stosunku pracy - procedura zatrudniania pracownika w praktyce - zasady tworzenia dokumentacji osobowej- teczka A.
  3. Praca zdalna - po nowemu - projektowane zmiany?
  4. Proces zatrudniania pracowników zgodnie z RODO.
  5. Stosunek pracy - najważniejsze regulacje dotyczące zasady zatrudniania pracownika i tworzenia dokumentacji pracowniczej – teczka B
  6. Uprawnienia rodzicielskie - nowe przepisy wynikające z wdrożenia dyrektywy work life balance
  7. Obowiązki pracodawcy i pracownika
    • powierzenie pracownikowi innej pracy niż umówiona
    • polecenie służbowe, kiedy pracownik może odmówić jego wykonania?
    • zakaz konkurencji – w jakich okolicznościach?
  8. Plan urlopowy
    • urlopy pracownicze i inne zwolnienia od pracy.
    • przesunięcie z urlopu
    • odwołanie z urlopu
    • czy pracodawca może odmówić urlopu na żądanie?
    • dokumentacja urlopowa
  9. Czas pracy- w stronę elastycznej organizacji czasu pracy:
    • systemy czasu pracy
    • normy czasu pracy,
    • wymiar czasu pracy,
    • pora nocna,
    • okresy rozliczeniowe,
    • nadgodziny,
    • dyżury,
    • grafiki,
    • kontrola pracowników pracujących zdalnie
    • dokumentacja czasu pracy w praktyce
    • praca, dyżur na zwolnieniu lekarskim
    • co kryje się pod pojęciem “ elastyczna organizacja czasu pracy”
  10. Polityka wynagrodzeń
    • Zasady ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników
    • Czy klauzule poufności wynagrodzeń są dopuszczalne?
    • Kierunki zmian - przejrzystość wynagrodzenia – nowa dyrektywa UE
    • Benefity pracownicze
  11. Rozwój zawodowy i szkolenia pracowników
    • Planowanie ścieżek kariery i rozwój talentów.
    • Programy szkoleniowe dla pracowników – wewnętrzne i zewnętrzne.

III. Systemy mentoringu i coachingu.

  1. Zarządzanie wydajnością pracowników i ocenianie pracowników
  2. Ustanie stosunku pracy
    • - jak skutecznie rozwiązać umowę o pracę
    • - prawa pracownika i pracodawcy
    • - świadectwo pracy
  3. Procedura nakładania kar na pracownika.
  4. Zasady tworzenia i funkcjonowania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
  5. Praca zdalna od 7 IV 2023– czy wprowadziłeś ja po nowemu?
    • definicja pracy zdalnej
    • zasady powierzania pracownikowi pracy w formie zdalnej
    • zasady BHP w pracy zdalnej
    • przepisy o ochronie danych osobowych a praca zdalna
    • zwrot kosztów ponoszonych przez pracownika w związku z pracą zdalną
    • procedury pracy zdalnej
    • okazjonalna praca zdalna do 24 dni w roku
    • kontrola pracy zdalnej
  6. Zasady kontroli trzeźwości pracowników
    • kontrola prewencyjna
    • grupy pracowników objęte nowymi przepisami
    • sposób realizacji kontroli oraz metody kontroli- układ zbiorowy, regulamin pracy, obwieszczenie
    • czas przechowania w aktach osobowych informacji o przeprowadzony badaniu trzeźwości
    • zasady dopuszczania osób posiadających pisemne upoważnienie do zebranych danych
    • instytucje państwowe, które pracodawca czy pracownik może zaangażować w proces badania
    • okoliczności, w których pracodawca może rozszerzyć badania o kontrolę środków działających podobnie do alkoholu.

IV. Kierunki zmian w Prawa Pracy i ich wpływ na organizację zatrudniania

V. Zadania pracodawcy w obliczu zmian w prawie pracy

V. Jak skutecznie przeciwdziałać zjawiskom mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy.

  1. Sytuacje szczególne: mobbing a dyskryminacja - na czym polega różnica?
    • Zjawisko mobbingu – określenie kluczowych elementów
      • przykłady sytuacji
      • kto może być sprawcą?
      • wzorzec “ofiary rozsądnej”
      • co nie jest mobbingiem?
      • do czego ma prawo pracownik?
    • Zjawisko dyskryminacji- określenie kluczowych elementów:
      • obszary w jakich występuje dyskryminacja
      • czym jest równe traktowanie w organizacji
      • dyskryminacja pośrednia i bezpośrednia
      • do czego ma prawo pracownik w sytuacji dyskryminacji?
    • Prawa pracownika - ochrona dóbr osobistych
    • Zadania pracodawcy
    • Konsekwencje dla zakładu pracy
    • Dobre praktyki - na czym powinny polegać?
    • Jak przeciwdziałać zjawiskom patologicznym w miejscu pracy: omówienie procedury antymobbingowej i antydyskryminacyjnej

VI. Najciekawsze orzecznictwo.

VII. Podsumowanie

Termin i czas trwania

22 listopada 2024: 10:00 - 15:00

Masz pytanie o to szkolenie?

tel: 22 299 23 23
tel: 690 017 860
szkolenia@pcdk.pl

Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl

Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.

Sprawdź nasze dofinansowania

Masz problem z zapisem, pobierz:

Polityka kadrowa w firmie - czyli jak skutecznie zarządzać pracownikami zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wyszukaj szkolenia po słowie kluczowym