1. Wprowadzenie
Wskaźniki jakości procesu w TPM (definicja, wybór, przedstawianie wyników oraz znaczenie w poprawie eliminacji strat):
- OEE (ang. Overall Equipment Effectiveness)
- MTBF (ang. Mean Time Between Failures)
- MTTR (ang. Mean Time To Repair)
- MTTF (ang. Mean Time To Failure)
- KPI (ang. Key Performance Indicator): definicje skuteczności, efektywności, jakości, wydajności
- OCE (Overall Craft Effectiveness - Całkowita Efektywność Pacowników DUR) jako jedno z podstawowych narzędzi TPM sprawnego funkcjonowania WCM - World Class Manufacturing.
- Metodologia obliczania wskaźnika OCE.
- OCE, ocena SUR/DUR,
- System dzielenia się informacją - raportowanie OCE.
- Wizualizacja i stosowanie OCE jako podstawowe narzędzie Pracy Zespołowej na poziomie produkcji.
- Rola OCE w funkcjonowaniu praktyki produkcyjnej Ukierunkowanego Doskonalenia (Focus Improvment).
2. Flow-chart, diagram procesu - niezbędne informacje do zbudowania wskaźników:
- przykładowa mapa,
- definicje i parametry wykorzystywane podczas budowania map,
- wybór procesu,
- zebranie wiarygodnych danych,
- mapowanie przepływu informacji.
3. Część warsztatowa:
- projektowanie wizji stanu obecnego i przyszłego wskaźników w firmie i dziale UR
4. Część warsztatowa:
- długoterminowy i krótkoterminowy plan doskonalenia i wdrożenia rozwiązań.
5. Opracowanie bieżącej misji/polityki utrzymania ruchu na podstawie klientów zewnętrznych i wewnętrznych.
6. Zaplanowanie terminowe wizji, czyli gdzie firma chce być i czym się zajmować w przyszłości, łącznie z kluczowymi wskaźnikami rozwoju, według wymienionych kroków:
- Ustanowienie ogólnej wizji i polityki całego utrzymania ruchu, ze względu na cele firmy.
- Opracowana polityka zostaje przekazana na niższe szczeble zarządzania w celu zapoznania się i wypracowania własnej opinii. Proces ten nazywany jest "przerzucaniem piłki". "Piłka", czyli polityka firmy, przekazywana jest z działu do działu w celu jej przedyskutowania.
- Podczas procesu "przerzucania piłki" ogólna polityka firmy przekładana jest na cele i polityki utrzymania ruchu.
- Utrzymanie ruchu ustala cele i zadania do zrealizowania. Opracowane zostają także poszczególne działania i metody (mier¬niki) oceny realizacji tych działań.
7. Ustalenie i wybranie szczegółowej strategii oraz taktyk działania, aby dojść do wizji – łącznie z terminami i liderami działań.
Termin i czas trwania
30 czerwca 2025: 10:00 - 15:00
1 lipca 2025: 10:00 - 15:00
Wszystkie nasze szkolenia objęte są możliwością pozyskania dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych oraz Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Regionalne programy (RP) pozwalają na sfinansowanie usług rozwojowych wybranych w Bazie Usług Rozwojowych. Dzięki nim przedsiębiorcy i pracownicy mikro, małych i średnich firm oraz osoby indywidualne w całym kraju mogą otrzymać nawet 100 proc. dofinansowania na wybrane przez siebie usługi szkoleniowe i doradcze. Więcej informacji znajdziesz na stronach https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ oraz https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl
Krajowy Fundusz Szkoleń wspiera pracodawców, którzy chcą inwestować w kapitał ludzki. Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy, właściwym dla siedziby przedsiębiorstwa. Nabory ogłaszają urzędy. Poziom dofinansowania to dla mikro przedsiębiorcy poziom aż 100%. W pozostałych mały, średnich i dużych przedsiębiorstwach można uzyskać 80%.
Sprawdź nasze dofinansowania
Masz problem z zapisem, pobierz:
Lider TPM8 - Budowanie wskaźników w dziale utrzymania ruchu i działach technicznych – KPI – 2 dni
Zapisz się